Jag står inför att spackla och måla mitt garage (ca 100m2 golvyta) och funderar på om jag skulle köpa en långhalsslip.

Någon som har testat Planex easy, och har något att säga om den?


Jag funderar även om den fungerar rakt av på en Festool CLT 26E dammsugare eller behöver jag någon adapter för slagen ?
 
Tjena!

Den fungerar med CTL 26. Det är klassiskt munstycke och passar både till den vanliga gröna slangen och deras tygklädda gråa variant med sladden i.

Jag har testat Planexen och den är väldigt lätt och smidig att ha att göra med. Jag hyrde den en kort period för att slipa en del av taket där jag tagit ner en vägg och fyllt igen, var betydligt bekvämare arbetsställning än att använda min rotex 125.

Som vanligt så är det en kanonprodukt. Precis som vanligt med Festool.

Lycka till!
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
L logic skrev:
Tjena!

Den fungerar med CTL 26. Det är klassiskt munstycke och passar både till den vanliga gröna slangen och deras tygklädda gråa variant med sladden i.

Jag har testat Planexen och den är väldigt lätt och smidig att ha att göra med. Jag hyrde den en kort period för att slipa en del av taket där jag tagit ner en vägg och fyllt igen, var betydligt bekvämare arbetsställning än att använda min rotex 125.

Som vanligt så är det en kanonprodukt. Precis som vanligt med Festool.

Lycka till!

Har haft några planex privat och kör nu faktiskt julas motsvarighet, funkar faktiskt riktigt bra. 1600 spänn vill jag minnas. Flex är vettigare än planexen då man slipper motorn längst ut tycker jag själv.
 
Rekommenderar starkt en dammsugare med filterengöring om du ska använda väggslip...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.