jonmo skrev:
Verkligen inte. Det är inget att skämta om. Handöverfräsen jag köpte av det märket var så taskigt konstruerad att jag blev tvungen att returnera den. Bottenplattan satt helt snett och var dessutom vind! Tacka vet jag min OF 1010.
Jag håller helt med. Som glad amatör gör jag tillräckligt många misstag. Jag kan inte kosta på mig dåliga verktyg som genererar fler. Antalet misstag beroende på
verktyg och material kan jag minska genom att köpa bättre kalitet. Mitt bidrag till misstagen är konstant. Det gäller alltså att ha så bra grejer att jag hela tiden är den svagaste länken. Det innebär också att i takt med att jag lärt mig har verkligen behövts uppgraderas.
Detta gäller främst saker som sågar och fräsar som direkt påverkar slutresultatet. Tar man t.ex. en skruvdragare är kanske inte kvaliteten på den direkt kopplad till slutfinishen. Här handlar kvalitet med om tillförlitlighet och ergonomi.

På fräs-sidan har ju DeWalt en del fina saker också...

Ellagård skrev:
På fräs-sidan har ju DeWalt en del fina saker också...
Hur är det med dom, har dom också anammat 'systemtänket'?
Fräsadapter, skenor osv.

Tror inte det, men maskinerna får goda omdömen på forumet. Kör själv med DW625, kanske lite väl stor som enda maskin, men det finns flera mindre att välja på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.