Funderar på att köpa en begangnad Cenrotwc systainer där det saknas några grejer
Är det dyrt att komplettera upp med nya grejer?

Ja, det är ganska dyrt. Vad saknas?

Priserna hittar du ju på Festools hemsida, letar du lite (kanske framför allt i Tyskland) så kan du hitta lägre priser. Dyrt? Ja, det vill jag nog påstå...

Beror på vad det saknas, vissa delar är överkomliga och andra brutalt dyra.

Rent generellt lönar det sig inte att bygga egen centrotec-låda med lösa delar. Trots det har jag gjort det då jag vill ha egen uppsättning efter mina behov. Det landade på 6500 kr för en låda men det är en perfekt låda som skulle motsvara 3 olika lådor.

Missade budgivningen på tradera :(
Men den gick ändå upp så pass mycket att det förmodligen skulle kosta lika mycket som en ny om man skulle kompletera upp den till nyskick.

Ger de fortfarande ut en ny varje år?

Såg en woodworkers ed 2015 som såg ut att vara som klippt och skuren för mig. Tyvärr verkar den inte säljas längre

Festool grejer som säljs i USA, går de efter ”metric” mätenhet eller kör de med tum tramset? (Har en kompis som reser till USA på regelbunden basis, tänkte att han kunde få med sig låda hem om nu dollarkursen skulle få för sig att dyka)

P
N noone70 skrev:
Missade budgivningen på tradera :(
Men den gick ändå upp så pass mycket att det förmodligen skulle kosta lika mycket som en ny om man skulle kompletera upp den till nyskick.

Ger de fortfarande ut en ny varje år?

Såg en woodworkers ed 2015 som såg ut att vara som klippt och skuren för mig. Tyvärr verkar den inte säljas längre

Festool grejer som säljs i USA, går de efter ”metric” mätenhet eller kör de med tum tramset? (Har en kompis som reser till USA på regelbunden basis, tänkte att han kunde få med sig låda hem om nu dollarkursen skulle få för sig att dyka)
Det är ett tag sedan nu de gav ut någon centrotec låda, jag är en av dem som väntar på en ny :oops:. visserligen har dom släppt en i mini låda men den är så äkligt prissatt så jag vet inte om det ens är värt att kolla på den ..
https://www.festool.de/produkte/neuheiten/neuheiten/203817---sys-ce-mini-1-tl-tra

Den senaste de kom ut med va en heavy duty låda har jag för mig.. med stort wera spärrskaft ,forstnerborrar, långa spiralborrar och massa lull lull till...

Tror att Festools centrotec lådor är slutsålda.. iaf sist jag läst!
och ja Jänkarna kör imperal.. de har ju tillomed gjort så alla festoolmaskiner har imperal,, förr kom de i metric men någon jubel hjärna där hitta på att imperal är bäst.. :poop:

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.