Har en Festool CXS skruvdragare och funderar på att komplettera med en centrotec systainer.
Men är den värda priset? Hur är kvalitet på t.ex borr, bitshållare, bits etc.
Är det bättre att köpa dom som jag verkligen behöver lösa?

Era åsikter?

//Magnus

Känns som CXS är lite klen för att klara av alla uppgifter som en centrotec systainer erbjuder.
Eller har jag fel ?

P
Centrotec lådorna är alltid trevliga men om dom är värda sitt pris är nog upp till var och en! Jag har en hel bunt av dessa(Bilder på dessa finns nånstans här på forumet) och jag köpte även Centrotec HD 2015 lådan ! :o:banghead:

Igentligen är det bara namnet och koncepetet man köper.. och det är ett himla trevligt koncept!

Festool verkar ändra recept för bits varje år verkar det som så det är nog olika hur mycket dem slits, kan det vara wiha som gör deras bits tro?

Ska du köpa en ny låda så vänta tills våren för då lär dom släppa en 2017 version, dessa limited lådor brukar vara lite billigare än montage paketet dom har i katalogen! Annars håll koll på tradera :thumbup:

Nej CXSen passar perfekt,, den har enorm potential! Beror på vilken version av systainer du får tag på.. HD 2015 lådan är nog för de större bröderna!

pleqtiz skrev:
Centrotec lådorna är alltid trevliga men om dom är värda sitt pris är nog upp till var och en! Jag har en hel bunt av dessa(Bilder på dessa finns nånstans här på forumet) och jag köpte även Centrotec HD 2015 lådan ! :o:banghead:

Igentligen är det bara namnet och koncepetet man köper.. och det är ett himla trevligt koncept!

Festool verkar ändra recept för bits varje år verkar det som så det är nog olika hur mycket dem slits, kan det vara wiha som gör deras bits tro?

Ska du köpa en ny låda så vänta tills våren för då lär dom släppa en 2017 version, dessa limited lådor brukar vara lite billigare än montage paketet dom har i katalogen! Annars håll koll på tradera :thumbup:

Nej CXSen passar perfekt,, den har enorm potential! Beror på vilken version av systainer du får tag på.. HD 2015 lådan är nog för de större bröderna!
Tack för ditt svar. Det finns en centrotec limited edition 2015 systainer på Tradera för 2995:-
Men innehållande gör mig lite tveksam. Nuvarande 2016 känns bättre anpassad för min CXS, men kostar lite mer.
Hrm, vänta till 2017 säger du... Ryktas det om en superlåda eller? :-)

Ingenting är prisvärt när det gäller Festool, men en centrotec-låda måste man ha såklart :thumbup:

• Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
Sitter och pillar på köpknappen men tvekar lite. Kom med bra argument.

Vilka argument förutom att det står Festool på lådan behöver du? :)

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Sitter och pillar på köpknappen men tvekar lite. Kom med bra argument.
Strunta i det. Du kommer säkert inte att ångra dig.

Vad hände? Det är sommar typ och jag har inte sett 2017 versionen... Är den på väg?

Ingen aning... men 2016 lådan passade min CSX perfekt. Innehåller mycket som jag har nytta av. Har svårt att tänka mig att 2017 skulle vara bättre för mina applikationer.

Inga bilder?

Dock saknar jag 2mm träborr med centrotec fäste. Märkligt att det inte finns. Hoppas det kommer till 2017...

Någon som vet hur tänket var när man i o m 2016-lådan ändrade till korta träborr?

krillek skrev:
Någon som vet hur tänket var när man i o m 2016-lådan ändrade till korta träborr?
Korta träborr har en fördel i trånga utrymme med vinkelchuck, och de är riktigt fina. Sedan har man "vanliga" stålborrar också. Tycker det blev en bra kombination ändå. Men visst, man kunde ha lätt fått plats med långa träborrar i systainern också.
Köper dom när behov finns.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.