Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag har ännu inte hunnit använda min men fördelarna jag redan konstaterat är bland annat...
- Vikten, vilket är av stor betydelse när man jobbar mycket med den.
- Mycket bättre utsugskapacitet än den gamla 300an.
- Utskjut av klinga så man slipper ta i en varm klinga när man bytar.
- Ligger bättre i handen.
- Vinkelmöjlighet av kabelanslutningen.
Dock lär jag inte göra av med 300an... alltid bra med en reservare
- Vikten, vilket är av stor betydelse när man jobbar mycket med den.
- Mycket bättre utsugskapacitet än den gamla 300an.
- Utskjut av klinga så man slipper ta i en varm klinga när man bytar.
- Ligger bättre i handen.
- Vinkelmöjlighet av kabelanslutningen.
Dock lär jag inte göra av med 300an... alltid bra med en reservare
Paul>En 300'a till gips? *S* Kanske inte så gärna nej...
/Kent
/Kent
Jag tror Kent menar att du kan offra PS300:an till gips nu när du ändå har PS400.
Annars känns inte din beskrivning av PS400 tillräckligt övertygande för att jag ska överge PS300:an. Det är i alla fall det intrycket jag fått. Dessa punkter du nämner är något man kan leva med kan man tycka.
Nu till det mer väsentliga, hurdan är balansen? Sågsnittet?
Annars känns inte din beskrivning av PS400 tillräckligt övertygande för att jag ska överge PS300:an. Det är i alla fall det intrycket jag fått. Dessa punkter du nämner är något man kan leva med kan man tycka.
Nu till det mer väsentliga, hurdan är balansen? Sågsnittet?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Kanske så han menar, men jag har aldrig sett någon vits i att såga gips med en stickis... :S
Är man inte prylbög eller har 4000:- som ligger och skräpar så förstår jag om man inte överger 300an...
Själv är man bara drabbad av "feber" och vill ha när det dyker upp något kul och nytt. :wow:
Är man inte prylbög eller har 4000:- som ligger och skräpar så förstår jag om man inte överger 300an...
Själv är man bara drabbad av "feber" och vill ha när det dyker upp något kul och nytt. :wow:
Paul>Jo, så jag menade och jag använder stickisen mer än gärna på gips. Den gamla GST 60 då.
/Kent
/Kent
Klicka här för att svara