Hej,

var på jakt efter långa blad igår och hittade bara festool carvex-blad som var långa nog.
Det stod på att de skulle passa till en mängd märken, men när jag stoppar i bladet så passar det bra i själva låsmekanismen, men det är lite tjockare än vad som verkar vara avsett. Alla andra blad har bottnat i rullarna, men detta är så tjockt så det ligger lite utanför.

Vill inte ha sönder mina nya fina maskin, är det någon som vet om det går att köra så ändå?

Tack på förhand!

/Erik
 
Jag tror att långa blad bör vara tjocka, annars blir de fladdriga.
Prova, funkar det inte kan du byta till en såg som klarar det djupet.
 
Ok. Jag tänkte mer att om jag provar så kanske jag förstör sågen.
Sågen ska klara 160mm tjockt trä så sågen är det nog inget fel på.
Hittade boschblad på en webshop som var för 150mm tjockt virke från bosch. Tänkte köpa de och se hur tjocka de är...
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Om det inte är akut att såga nu, så gör du nog säkrast som du tänker(y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.