Krilleman
Inget jättedrag i tråden, så jag bumpar upp den och delar med mig av mina små erfarenheter.

Vattenfelsbrytare är ju trots allt inte något som är vanligt än. Men det är på frammarsch.

Jag har inte någon koll på just din produkt i din länk. Priset var ju dock OK.

Ahlsell har en egen variant också har jag sett, den är ännu billigare (2500:- tror jag jag har sett i internetbutik) men den har en magnetventil istället för motoriserad kulventil.

Och försäkringsbolagen börjar skriva in dessa mot premiereduktion efter installation. Inga gigantiska summor per år, jag tor (om jag kommer ihåg rätt) att min egen hemförsäkring reducerades med ca 700:- /år. Men jag vet inte vad beviskravet är hos dom. Kanske måste den installeras av behörig röris och kvitto uppvisas?

Jag har installerat Waterfuse Villa Komplett hos två kunder. Inga klagomål hos dom vad jag vet.

Ja, den är dyrare, finns att köpa på internet från 8-12,000:- (komplett-varianten) beroende butik som jag ha sett. Fördelen mot din länk är att Waterfuse går att integrera i hemlarmet och den har en tryckgivare som kontrollerar trycket i anläggningen när vattenfelsbrytaren är stängd.

Redigerat:
  • Gilla
snej81
  • Laddar…
Jag har faktiskt kollat med mitt försäkringsbolag (Vardia) redan ang. premien men det påverkade inte det hos dem. Dock är dem så billiga från början att det inte spelar någon roll.

Waterfuse har jag kollat på också, men mer än dubbelt så dyr så man får väga hur stort behov man har det som ingår extra helt enkelt. Tryckgivare fanns som tillval till Fermau såg jag, men jag nöjer mig nog med att kunna stänga av vattnet på ett smidigt sätt när man lämnar huset samt vattensensorer vid diskmaskin och varmvattenberedare.

Dock hade Waterfuse fördröjd avstängning tex om man kör diskmaskin när man går hemifrån och det tycker jag är bra, men som sagt har svår att få det att väga upp det höga priset. Tillkommer ju installation med, VVS är inget jag ger mig på själv..

BUMP.

1,998:- året ut på uttag181.se, riktigt bra pris.

Fortfarande ingen som har några erfarenheter från denna vattenfelsbrytare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.