https://img.bygghemma.se/pfiles/Manual__ce3cdd91-4572-4fd4-8106-eead906dd3a5.pdfMikael_L skrev:
scrolla ner till sid 4
Ni gaslightar mig eller så är ni tamejfan inte läskunniga.Panor82 skrev:
Jag håller med att det ser ut som ett badrum men ser inte heller att det står i trådstarten men jag kanske är trött.
Nu använder ni ju inte handukstorken så kanske bättre att ta bort den iaf. Men här kanske vi är olika jag hade inte tagit bort den om min dotter klättrat på den då hade jag gjort klart för henne att man inte gör så. Man måste sätta gränser. Vad händer om hon klättrar sönder en handdukstork hos en släkting, kompis eller hotell? Så ser jag på uppfostran, som sagt om ni inte använder den så bort med den men det är inte ok att klättra på ändå.
Ursäkta offtopic.
Ctrl-F badrum
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Där får jag be om ursäkt då jag uppenbarligen missade att det stod mellan bilderna i tråd starten. Har inget tangentbord till mobilen men såg att sök funktionen fanns i menyn i webbläsaren så nu har jag ingen ursäkt till att ha varit trött heller. 
Det finns en dusch men vi använder den inte, väggarna hade original våtrumstapet när vi flyttade in så det känns inte som ett klokt våtrum.H hempularen skrev:
Tack för varningen! Ska kolla nu att uttagen är spänningslösa när handdukstorken är det.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Som sagt. Finns det dusch eller badkar i rummet så gäller strikt att det får inte finnas uttag som inte skyddas av jordfelsbrytare. Om nu inte duschen används så minskar ju den reela risken. Men underskatta inte den osannolika risken att någon trots allt använder duschen en dag.
Hur sitter uttaget i förhållande till duschen? Lite förenklat kan man säga att ett uttag skall sitta minst 120 cm från duschen, även om det skyddas av jfb.
Hur sitter uttaget i förhållande till duschen? Lite förenklat kan man säga att ett uttag skall sitta minst 120 cm från duschen, även om det skyddas av jfb.
Vi köpte för 4 år sedan, har ej använt duschen med tanke på badrummets ålder utan endast som toalett och tvättstuga. Planen är att riva ut och göra ett nytt inom ett par år, då åker all el också. Det är skena för duschdraperi i taket, från närmsta punkten där draperiet skulle hänga är det 150 cm till uttagen (mätt horisontellt). Men de är som sagt spänningslösa nu, och kommer vara det tills vi river ut.H hempularen skrev:Som sagt. Finns det dusch eller badkar i rummet så gäller strikt att det får inte finnas uttag som inte skyddas av jordfelsbrytare. Om nu inte duschen används så minskar ju den reela risken. Men underskatta inte den osannolika risken att någon trots allt använder duschen en dag.
Det ser ut som gamla modellen på PAX,Mikael_L skrev:
Sätter man den upp & ner så hamnar ju värmeelementet i toppen och bara översta slingan blir varm.
Monterar man den åt rätt håll så stiger den varma oljan och hela torken blir varm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden