D Daniel 109 skrev:
Men det är ju inte ett vadrum utan en tvättstuga.
En tvättstuga med toapappershållare.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Handdukstorken sitter väl ändå upp och ner, blir väl inge bra med värme-elementet i toppen !
 
Mikael_L
nisse123 nisse123 skrev:
Handdukstorken sitter väl ändå upp och ner, blir väl inge bra med värme-elementet i toppen !
Varför tror du att den är upp och ner?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Men det är ju inte ett vadrum utan en tvättstuga. Där fanns inte det kravet.
Himla tur att det inte är ett vadrum, går man i vatten bör det nog inte finnas några taskigt isolerade elektriska apparater i närheten alls :-)
 
Mikael_L
nisse123 nisse123 skrev:
[länk]
scrolla ner till sid 4
Är det en PAX som TS har då?

Alltså, det är inte så att jag tror att du har fel, men lite nyfiken blev jag över varför det skulle vara så säkert att torken bara kan monteras i ett håll.
 
Skumpe
Panor82 Panor82 skrev:
Jag håller med att det ser ut som ett badrum men ser inte heller att det står i trådstarten men jag kanske är trött.
Nu använder ni ju inte handukstorken så kanske bättre att ta bort den iaf. Men här kanske vi är olika jag hade inte tagit bort den om min dotter klättrat på den då hade jag gjort klart för henne att man inte gör så. Man måste sätta gränser. Vad händer om hon klättrar sönder en handdukstork hos en släkting, kompis eller hotell? Så ser jag på uppfostran, som sagt om ni inte använder den så bort med den men det är inte ok att klättra på ändå.
Ursäkta offtopic.
Ni gaslightar mig eller så är ni tamejfan inte läskunniga.

De kommer från en annan dosa i badrummet
Ctrl-F badrum
 
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Panor82
Där får jag be om ursäkt då jag uppenbarligen missade att det stod mellan bilderna i tråd starten. Har inget tangentbord till mobilen men såg att sök funktionen fanns i menyn i webbläsaren så nu har jag ingen ursäkt till att ha varit trött heller. :thinking:
 
H hempularen skrev:
Det står mellan bilderna. Man kanske också skall titta på hur de där uttagen sitter i förhållande till dusch badkar.
Det finns en dusch men vi använder den inte, väggarna hade original våtrumstapet när vi flyttade in så det känns inte som ett klokt våtrum.

Tack för varningen! Ska kolla nu att uttagen är spänningslösa när handdukstorken är det.
 
Som sagt. Finns det dusch eller badkar i rummet så gäller strikt att det får inte finnas uttag som inte skyddas av jordfelsbrytare. Om nu inte duschen används så minskar ju den reela risken. Men underskatta inte den osannolika risken att någon trots allt använder duschen en dag.

Hur sitter uttaget i förhållande till duschen? Lite förenklat kan man säga att ett uttag skall sitta minst 120 cm från duschen, även om det skyddas av jfb.
 
  • Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Som sagt. Finns det dusch eller badkar i rummet så gäller strikt att det får inte finnas uttag som inte skyddas av jordfelsbrytare. Om nu inte duschen används så minskar ju den reela risken. Men underskatta inte den osannolika risken att någon trots allt använder duschen en dag.

Hur sitter uttaget i förhållande till duschen? Lite förenklat kan man säga att ett uttag skall sitta minst 120 cm från duschen, även om det skyddas av jfb.
Vi köpte för 4 år sedan, har ej använt duschen med tanke på badrummets ålder utan endast som toalett och tvättstuga. Planen är att riva ut och göra ett nytt inom ett par år, då åker all el också. Det är skena för duschdraperi i taket, från närmsta punkten där draperiet skulle hänga är det 150 cm till uttagen (mätt horisontellt). Men de är som sagt spänningslösa nu, och kommer vara det tills vi river ut.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det en PAX som TS har då?

Alltså, det är inte så att jag tror att du har fel, men lite nyfiken blev jag över varför det skulle vara så säkert att torken bara kan monteras i ett håll.
Det ser ut som gamla modellen på PAX,
Sätter man den upp & ner så hamnar ju värmeelementet i toppen och bara översta slingan blir varm.
Monterar man den åt rätt håll så stiger den varma oljan och hela torken blir varm.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.