13 078 läst ·
47 svar
13k läst
47 svar
Felsökning slinga...
Nja den tycker jag inte verkar vara någon höjdare. Bygger på mekanisk begränsning med staket och murar och avkänning av kantsten. Max 200 m2.M jonasba skrev:Finns en som kan passa vissa trädgårdar, Ambrogio Robot L60 Deluxe fungerar genom att dels avgränsa med objekt den krockar med och även vända om den inte längre känner den går på gräs. Bra enkel start.
Pratar vi mer high tech så: [länk] som beskriver Differentiell GPS och RTK med noggrannheter på 10 respektice 2 cm - nu pratar vi!
Att dra en kabel runt en sådan gräsmatta tar inte många minuter.
Sedan går den inte själv in och påbörjar laddning utan det får man sköta själv.
Redigerat:
Nu har vissligen diskussionen tagit en annan vändning, men jag tror det bästa är att köra med kabel med en ledare. Den blir då hyfsat grov och ärgar inte upp så lätt. Min "huvudslinga" är sådan, men jag har även annan kabel inskarvad på ett par ställen.
Jag kör enkla smältskarvar utan att ha haft något problem hittills (ca 5 år gammal slinga skulle jag tro) Dock är de älsta skarvarna snarare 3-4 år.
Det är alltså vanliga kabelskor man klämmer och sedan värmer så de krymper ihop och limmet inuti smälter runt kabeln.
Jag kör enkla smältskarvar utan att ha haft något problem hittills (ca 5 år gammal slinga skulle jag tro) Dock är de älsta skarvarna snarare 3-4 år.
Det är alltså vanliga kabelskor man klämmer och sedan värmer så de krymper ihop och limmet inuti smälter runt kabeln.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden