sågen fungerar inte och testade att mäta tändkabeln. Verkar inte visa nån resistans på mulitimetern, den blippar dock snabbt till och går upp till ca 1800 sen visar den 1 igen. är det en indikation på att det är tändkabeln som är felet..?
När jag kopplar mulitmetern till motorsågen och drar i ampullen så går den upp till 8-9 på skalan 2000 mV. nån som vet om det är riktigt..?
mvh
Andreas ifrån Alingsås
När jag kopplar mulitmetern till motorsågen och drar i ampullen så går den upp till 8-9 på skalan 2000 mV. nån som vet om det är riktigt..?
mvh
Andreas ifrån Alingsås
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Koppla på tändstiftet på tänd hatten och lägg de uppe på cylindern, och dra i snöret.
Då ser du om de är någon gnista på stiftet.
De kan vara så att du behöver byta stift,
De kan också vara skit i bränslefiltret i tanken.
Då ser du om de är någon gnista på stiftet.
De kan vara så att du behöver byta stift,
De kan också vara skit i bränslefiltret i tanken.
Det har förstås redan gjorts och uteslutits..👍
den får ingen gnista det är det som är felet, ursäkta att jag verkar varit otydlig..
Får du gnista när stiftet ligger löst på cylinern, färg på den,ska vara blå.Är den åt det rödaktiga hållet, så ibland orkar inte gnistan över i komprimerat utrymme meden blå blixt.
Som som sägs, lägg inkopplat stift på topp och spruta in startgas i filtret, ryck i snöret,då ska det puffa till.
Blir stiftet blött när det sitter i, kan vara dålig komp med.
Som som sägs, lägg inkopplat stift på topp och spruta in startgas i filtret, ryck i snöret,då ska det puffa till.
Blir stiftet blött när det sitter i, kan vara dålig komp med.
Klicka här för att svara

