8 514 läst ·
51 svar
9k läst
51 svar
Felsökning - jordfelsbrytaren löser ut
Än så länge ”löser” jag det med att återställa när det händer..... är bara några lampor, köksspisen och värmen som slår ifrån.....M mxjolle skrev:
Är lite kallare på morgonen bara
Har efter tidigare ägares om och tillbyggnationer tre elcentraler som förser olika delar av huset med ström..... så tyvärr skulle en elektriker behöva lägga mer än en dag på att få ordning på allt
Jo, jag skyller allt på förra ägarnaE El-Löken66 skrev:
Står klart och tydligt i manualen att vp ska ha egen jfb men det installerades ej 2004...
Så på todo listan finns att segmentera elen och koppla på fler jfb.
Hmm, enbart installatörer som bör göra detta och jag har inte riktigt koll på hur. Står iofs i manualen.
Jag får inte riktigt upp kompressor tempen. Under drift ska den vara mellan 70 och 135 enligt manual. Har sett den komma upp till max 36grader.
Jag får inte riktigt upp kompressor tempen. Under drift ska den vara mellan 70 och 135 enligt manual. Har sett den komma upp till max 36grader.
Dessvärre såg det inte så trevligt ut på insidan av värmepumpen och enligt min elektriker kan det mycket väl vara kompressorn, dess fukt och att det går in i linningarna så det börjar väl bli dags... Suck.
Får ringa värmepumpskillarna imorgon
Får ringa värmepumpskillarna imorgon
Vad säger bruxet angående jordfelsbrytare?M mxjolle skrev:
Ja det tolkar jag det som. Lampan för värmepump och varmvatten började lysa nu när jag drog på jordfelsbrytaren igen.T tobbetk skrev:
Har en äldre vinkyl som jag kan plocka ur och dra ut om den triggar lite.
Drog på enbart eldrift vid 14.00. Jfb hade utlöst nu igen vid 15.00
Om du kan lista ut vilket effektsteg det är som bråkar så kan man koppla bort det fysiskt.
Lättats är att handköra elpatronen och se när den löser ut
Lättats är att handköra elpatronen och se när den löser ut
M mxjolle skrev: