4 546 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Felsöka slingkabel
Då är jag utanför , har bara större kablar i huvudet , tittade i manualen för den , kanske går att använda till det du ska ha det , värt att prova , kostar inte många kronor ,
Om du provar och det fungerar , återkom med resultatet , kan vara fler som behöver tips
Om du provar och det fungerar , återkom med resultatet , kan vara fler som behöver tips
Sånt här jag är rädd för "kan" hända så min tanke är den dagen det inhandlas robo. skall jag sätta kabel i elrör... men har mina misstankar det kommer att störa den. så får vänta tills dom kommer med GPS
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Då får du vänta länge är jag rädd, GPS med den millimeterprecisionen som slingkabeln ger finns inte.HogeN skrev:
Gps-chip för konsumentbruk har en noggrannhet på några meter som bäst och skulle aldrig fungera rent praktiskt. Det finns bättre system men de kostar som en ny bil.
Sorry för OT:
Jag skulle tro att differentiell GPS med en mottagare i laddaren samt en i roboten kan ge centimeternoggrannhet i alla fall. Och oftast finns det redan radiokommunikation mellan laddstationen och roboten, så det borde inte vara speciellt dyrt/svårt att implementera det (om inte t.ex. HQ redan gjort det)
Jag skulle tro att differentiell GPS med en mottagare i laddaren samt en i roboten kan ge centimeternoggrannhet i alla fall. Och oftast finns det redan radiokommunikation mellan laddstationen och roboten, så det borde inte vara speciellt dyrt/svårt att implementera det (om inte t.ex. HQ redan gjort det)
Klicka här för att svara