10 617 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Felsöka elpatroner - CTC 1100 Ekonomi
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 848 inlägg
Medlem
· Lindesberg, Örebro
· 229 inlägg
Medlem
· Lindesberg, Örebro
· 229 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Om du är osäker på om du mäter rätt med instrumentet, så testa att mäta på något du vet har spänning, ex. i en skarvsladd.
Medlem
· Lindesberg, Örebro
· 229 inlägg
Jag knackade lite på termostathuset till elpatronen som sitter uppe på pannan och tryckte ner den röda "pinnen" ett par ggr sen hoppade elpatronen igång efter ett tag.M Muuuuurtin skrev:
Men jag fick tag på en bättre begagnad brännare som jag satte dit istället, för det blir snordyrt att värma hela huset på elpatronen.
Guldstrand skrev:
Jag knackade lite på termostathuset till elpatronen som sitter uppe på pannan och tryckte ner den röda "pinnen" ett par ggr sen hoppade elpatronen igång efter ett tag.
Men jag fick tag på en bättre begagnad brännare som jag satte dit istället, för det blir snordyrt att värma hela huset på elpatronen.
Löste mitt problem på samma sätt, det var överhettningsskyddet. Får se vad det kostar till vintern, kanske är billigare än olja ändå. Tack för att du svaradeGuldstrand skrev:
Jag knackade lite på termostathuset till elpatronen som sitter uppe på pannan och tryckte ner den röda "pinnen" ett par ggr sen hoppade elpatronen igång efter ett tag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden