Oj
Mitt problem är att jag sedan en tid tillbaka fått det här problemet med dörrmagneten.
Den sitter på ett angränsande garage 4-5 m från centralen, jag har en NEO kamera/sensor som också bråkat i garaget (självtest problem).
Batteri byte är gjort och mina funderingar är avståndet mellan garaget och centralen men det har funkat i flera år tidigare.
Tacksam för tips
Mvh Per
Mitt problem är att jag sedan en tid tillbaka fått det här problemet med dörrmagneten.
Den sitter på ett angränsande garage 4-5 m från centralen, jag har en NEO kamera/sensor som också bråkat i garaget (självtest problem).
Batteri byte är gjort och mina funderingar är avståndet mellan garaget och centralen men det har funkat i flera år tidigare.
Tacksam för tips
Mvh Per
Om jag förstår dig rätt har du två sensorer på samma plats som strular?H hjarup skrev:
Avståndet borde inte plötsligt blivit problem såvida inte du har fått in något nytt i signalmiljön på det frekvensbandet eller gjort någon annan förändring som påverkar mottagningen.
- Några nya trådlösa prylar som kan störa?
- Kanske en ny robotgräsklippare med begränsningskablar mellan byggnaderna?
Hej
Tack för svar, har funderat i samma banor och skall snart installera solpaneler och läst en del om optimerare som bevisligen kan störa ut signaler.
Flera grannar har installerat paneler så kanske.
Såg att det finns en signalförstärkare/ repeater I NEO series.
Det kanske kan hjälpa mig??
VD tror ni?
Tack för svar, har funderat i samma banor och skall snart installera solpaneler och läst en del om optimerare som bevisligen kan störa ut signaler.
Flera grannar har installerat paneler så kanske.
Såg att det finns en signalförstärkare/ repeater I NEO series.
Det kanske kan hjälpa mig??
VD tror ni?
Klicka här för att svara