Hej
Får detta felmeddelande på min Bacho Minivent ACJ med en manöverpanel från SECTRA.
Det står "Strömmätning/Säkringsfel. Kontakta service."

Jag ser att fas2 har mycket högre amper än de andra på siffrorna men ser ingen onaturligt hög elförbrukning annars via Tibber. Nu är det ju ganska varmt ute (runt 10grader) men tänkte testa ikväll att jag vill ha 30 graer inne och se om värmeagregatet fungerar som det ska. Men jag behöver tips på var jag ska felsöka. Har också bokat in en ventilationsnisse som kommer på fredag. Men då det sitter i ett Team Borohus från 1991 så brukar kompetensen på detta system vara lite tunn.
 
  • Manöverpanel från SECTRA för Bacho Minivent ACJ, visar strömmätning med höga ampere på fas 2. Indikator för drift lyser grönt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en manövreringspanel av märket SECTRA med text och knappar, där en larm- och driftdiod lyser. Visar temperatur och elförbrukning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manöverpanel från SECTRA med felmeddelandet "Orimlig strömmätning/Säkringsfel/Service" och indikatorlamporna "Larm" och "Drift" tända.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manöverpanel från SECTRA med felmeddelande om strömmätning/säkringsfel, visar olika strömnivåer för fas 1, 2 och 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manöverpanel från SECTRA visar strömmätning för fas 1, 2 och 3 med högre värde på fas 2; grönt ljus indikerar driftläge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Även fast 1 ligger ju runt 6A på första bilden. Fas tre ligger ju jämförelsevis lågt på alla bilder. Vet du varför det är så?
 
Ingen aning. Men som jag ser så hoppar fas1 iband, fas2 ofta och fas3 aldrig. Typ. Men hur kan amperen variera men samtidigt så drar den inte massa ström?
 
J johan.avesta skrev:
Hej
Får detta felmeddelande på min Bacho Minivent ACJ med en manöverpanel från SECTRA.
Det står "Strömmätning/Säkringsfel. Kontakta service."

Jag ser att fas2 har mycket högre amper än de andra på siffrorna men ser ingen onaturligt hög elförbrukning annars via Tibber. Nu är det ju ganska varmt ute (runt 10grader) men tänkte testa ikväll att jag vill ha 30 graer inne och se om värmeagregatet fungerar som det ska. Men jag behöver tips på var jag ska felsöka. Har också bokat in en ventilationsnisse som kommer på fredag. Men då det sitter i ett Team Borohus från 1991 så brukar kompetensen på detta system vara lite tunn.
Har haft samma problem. Fick ringa installatören. Killen som kom ut var yngre än systemet men han ringde en kollega som hade koll. Visade sig att det var fel på givarna! Dessa kopplades bort i och med att det fanns säkringar på respektive patron. Fick en jämnare temp inne efter denna åtgärd
 
M Mr 007 skrev:
Har haft samma problem. Fick ringa installatören. Killen som kom ut var yngre än systemet men han ringde en kollega som hade koll. Visade sig att det var fel på givarna! Dessa kopplades bort i och med att det fanns säkringar på respektive patron. Fick en jämnare temp inne efter denna åtgärd
Är det inte bahco ??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.