Hej
Får detta felmeddelande på min Bacho Minivent ACJ med en manöverpanel från SECTRA.
Det står "Strömmätning/Säkringsfel. Kontakta service."
Jag ser att fas2 har mycket högre amper än de andra på siffrorna men ser ingen onaturligt hög elförbrukning annars via Tibber. Nu är det ju ganska varmt ute (runt 10grader) men tänkte testa ikväll att jag vill ha 30 graer inne och se om värmeagregatet fungerar som det ska. Men jag behöver tips på var jag ska felsöka. Har också bokat in en ventilationsnisse som kommer på fredag. Men då det sitter i ett Team Borohus från 1991 så brukar kompetensen på detta system vara lite tunn.
Får detta felmeddelande på min Bacho Minivent ACJ med en manöverpanel från SECTRA.
Det står "Strömmätning/Säkringsfel. Kontakta service."
Jag ser att fas2 har mycket högre amper än de andra på siffrorna men ser ingen onaturligt hög elförbrukning annars via Tibber. Nu är det ju ganska varmt ute (runt 10grader) men tänkte testa ikväll att jag vill ha 30 graer inne och se om värmeagregatet fungerar som det ska. Men jag behöver tips på var jag ska felsöka. Har också bokat in en ventilationsnisse som kommer på fredag. Men då det sitter i ett Team Borohus från 1991 så brukar kompetensen på detta system vara lite tunn.
Ingen aning. Men som jag ser så hoppar fas1 iband, fas2 ofta och fas3 aldrig. Typ. Men hur kan amperen variera men samtidigt så drar den inte massa ström?
Har haft samma problem. Fick ringa installatören. Killen som kom ut var yngre än systemet men han ringde en kollega som hade koll. Visade sig att det var fel på givarna! Dessa kopplades bort i och med att det fanns säkringar på respektive patron. Fick en jämnare temp inne efter denna åtgärdJ johan.avesta skrev:Hej
Får detta felmeddelande på min Bacho Minivent ACJ med en manöverpanel från SECTRA.
Det står "Strömmätning/Säkringsfel. Kontakta service."
Jag ser att fas2 har mycket högre amper än de andra på siffrorna men ser ingen onaturligt hög elförbrukning annars via Tibber. Nu är det ju ganska varmt ute (runt 10grader) men tänkte testa ikväll att jag vill ha 30 graer inne och se om värmeagregatet fungerar som det ska. Men jag behöver tips på var jag ska felsöka. Har också bokat in en ventilationsnisse som kommer på fredag. Men då det sitter i ett Team Borohus från 1991 så brukar kompetensen på detta system vara lite tunn.
Är det inte bahco ??M Mr 007 skrev:
Klicka här för att svara




