Tack för era svar! Mycket uppskattat.

Avluftningen går genom taket och ut, sorry om jag var otydlig om det. Kan det vara en risk att ta luft direkt utifrån om det är vanligt att det blir -10-20 grader i januari februari? Kan aggregatet ta skada tänker jag?

Kan jag byta plats på rören?
Dvs att tilluft tas utifrån, och frånluft åker till kattvinden?
 
Nej! Absolut inte bra då det är fukt i frånluften.
 
  • Gilla
Joel Olsson
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Nej! Absolut inte bra då det är fukt i frånluften.
Ok, vad bra, då vet jag. :)
Då blir det till att flytta tillluft så att den tas utifrån, på hyfsat avstånd från frånluft.

Måste kolla på avluftningen av avloppet, då det tyvärr såg rätt fuktigt ut kring hålet i taket. :(
 
S
E exerg skrev:
med kombidon kan du göra väggenomföringen alldeles bredvid avluftsröret [länk]
Har det hemma och rekomenderas bara som nödlösning om man inte kan ta hål i taket för frånluften.

Med kombidonen så kan starka lukter leta sig tillbaks in i huset. T. Ex om frugan står i badrummet o sprutar hårsprej dröjer det ett tiotal sekunder sen stinker det i varenda rum som har tilluft.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.