5 823 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Felkopplade in/ut-blås, FTX-ventilation
Tack för era svar! Mycket uppskattat.
Avluftningen går genom taket och ut, sorry om jag var otydlig om det. Kan det vara en risk att ta luft direkt utifrån om det är vanligt att det blir -10-20 grader i januari februari? Kan aggregatet ta skada tänker jag?
Kan jag byta plats på rören?
Dvs att tilluft tas utifrån, och frånluft åker till kattvinden?
Avluftningen går genom taket och ut, sorry om jag var otydlig om det. Kan det vara en risk att ta luft direkt utifrån om det är vanligt att det blir -10-20 grader i januari februari? Kan aggregatet ta skada tänker jag?
Kan jag byta plats på rören?
Dvs att tilluft tas utifrån, och frånluft åker till kattvinden?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Har det hemma och rekomenderas bara som nödlösning om man inte kan ta hål i taket för frånluften.E exerg skrev:
Med kombidonen så kan starka lukter leta sig tillbaks in i huset. T. Ex om frugan står i badrummet o sprutar hårsprej dröjer det ett tiotal sekunder sen stinker det i varenda rum som har tilluft.
Klicka här för att svara