1 125 läst ·
21 svar
1k läst
21 svar
Felkopplad el, dolt fel? Om inte besiktningsmannens ansvar eller ej?
Är inte intresserad av att köparen i framtiden ska kunna kräva något
ö h t.
Kan en hel del om el, med har aldrig bemödat mig att skaffa behörighet i någon klass.
Så därför köper jag tjänsten. Är väl ändå inte svårt att förstå?
ö h t.
Kan en hel del om el, med har aldrig bemödat mig att skaffa behörighet i någon klass.
Så därför köper jag tjänsten. Är väl ändå inte svårt att förstå?
Jo, det är såhär det får bli. Jag kommer kontakta dem och berätta att detta har uppdagats. Framförallt kommer jag göra tydligt att om det blir något rättsligt efterspel så kommer jag peka med hela handen åt deras håll...L Liljeros skrev:Hade jag köpt en fastighet med den beskrivningen hade jag nog räknat med att behöva göra om merparten av elinstallationen under dom närmsta åren. Troligtvis är det ett lapptäcke av hemkopplade lösningar där man troligtvis inte kan räkna med att någon beaktat lämpliga utlösningsvillkor, kabeldimensioner och avsäkringar. I det sammanhanget är att flytta en jordfelsbrytare på ett par timmar växelpengar och inget jag lagt energi på att försöka processa mot säljaren. På sin höjd ett vänligt men bestämt samtal men hade nog inte kämpat om dom var på tvären.
Ja är som du säger medveten om att elen kommer behöva göras vid framöver och att det kommer kosta. Men är ändå skillad på det och att riskera att bli polisanmäld av Eon 🙃
Men ja, det blir elektriker på måndag och det är en kostnad som absolut ryms i budgett. Kanske egentligen mer handlar om en önskan att distansera mig från hela situationen då jag inte är så sugen på att bli inblandad i eventuellt juridiskt tjafs med Eon...
Haha, vet inte rimligt om jag ska skratta eller gråta över insikten är du nog har rätt i detta... Men det är faktiskt något som gör det lite lättare att släppa tanken att tjafsa om det och bara gå vidare med att lösa problemet.T TypRätt skrev:
Du får ju dra av kostnaden när du ska beräkna vinst så lite rabatt blir det ju..om det blir vinst .H Hybro skrev:
Nej men verkligen, det är kanske den mest uppenbara lärdomen här. Jag känner mig absolut rätt frågande kring va det är jag betalar för i detta fallet. Kanske varit ett rimligt tillval om jag faktiskt varit blind? Annars inte känns det som.Farstatjej90 skrev:
Om inte annat fick du och alla som läser och inte redan visste, veta att tillvalet "okulär besiktning" av elen är bortkastade pengar. Helt värdelöst...
Det absolut minsta jag tycker man kan begära av ett sådant tillval är att man får veta på vad specifikt som gör att besiktningsmannen misstänker att något är fel
"Ring elektriker, det ser gammalt ut" är inte information jag hade velat betala för i alla fall...🤔
Klicka här för att svara