Hej!
Senaste dagarna har diskmaskinen låtit mer än vanligt. Slutade med att jordfelsbrytare låste ut.
Efter återstart visa diskmaskinen felkod E-01........
Någon som vet vad detta kod betyder?
Myles
 
Jag TROR du har vatten i botten på maskinen (under diskutrymmet alltså) pga att nivåregleringen inte funkar.

Jag skulle koppla ur maskinen, ta bort vänster sidostycke och rengöra ventilhuset där det sitter en flottör som styr detta.

Lite meckigt men fullt genomförbart.
 
Skrivfel!!!!! Det var E-04.......
 
Hur gammal är maskinen?
 
Köpt nov 2011, modell SD6 P1S
Myles
 
Kolla modellnr en gång till
Bör heta sn46.... Eller nåt i den stilen
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
ta bilden lite mer till vänster
hela numret som vi ser slutet på
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var bättre
Dra ut maskinen och dra ut sladden på baksidan ur maskinen.
Ta bort höger plåtsida och kolla längst nere baktill. Där sitter elektroniken
 
Tack. Leta jag något speciellt?....... Har kört maskinen nu ett antal ggr., årig "auto 45-65" "vario speed".
Program tid är 1:20 och jordfelsbrytare slå ut varje gång efter 1:10.
Disken blir ren, jordfelsbrytare kan slås på med detsamma, program förtsätta då. Disken är ren. Fel E-04 visas men försvinna när jag stäng av maskinen vid programslut........
Myles
 
Det är detta kort du behöver byta. Det är enkelt att göra men kostar nästan 2000 kr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.