Cylinda SV-DISK-O: Får felkod F10, lyfter bort grovsil, finsil samt gula ploppen så jag kan peta runt pumpvingen. Hittar inget som kan orsaka stopp. Avloppsslangen ser ok ut.
Men, då undrar jag ska det verkligen vara vatten stående i silfacket som på bilden? Är det nåt jox med utpumpningen?
Samt fråga 2, kan detta orsakas av stopp i avlopp?
Men, då undrar jag ska det verkligen vara vatten stående i silfacket som på bilden? Är det nåt jox med utpumpningen?
ja det är rätt nivåN no16 skrev:Cylinda SV-DISK-O: Får felkod F10, lyfter bort grovsil, finsil samt gula ploppen så jag kan peta runt pumpvingen. Hittar inget som kan orsaka stopp. Avloppsslangen ser ok ut.
F10 är överfyllnad
dvs du har vatten i maskinrummet
öppna soklen fram och titta in
Haft elektriker hemma för jag trodde jag hade elfel. När jag sätter på spisen så ballar diskmaskinen ur. Dessutom lyser displayen olika starkt beroende på program. Glasprogrammet lyser starkt och det kan jag köra utan problem. standardprogrammet lyser svagt och bläftar och där kommer F10 varje gång. Addera då att diskmaskinen piper runt när man kör spisen. Kretskortfel kanske? Isåfall är det väl värt att laga
fungerar maskinen när du inte kör spisen`?N no16 skrev:Haft elektriker hemma för jag trodde jag hade elfel. När jag sätter på spisen så ballar diskmaskinen ur. Dessutom lyser displayen olika starkt beroende på program. Glasprogrammet lyser starkt och det kan jag köra utan problem. standardprogrammet lyser svagt och bläftar och där kommer F10 varje gång. Addera då att diskmaskinen piper runt när man kör spisen. Kretskortfel kanske? Isåfall är det väl värt att laga
då är det inte diskmaskinen
eller som du skriver kretskortsfel
Maskinen fungerar felfritt på glasprogrammet. Men när man kör t.ex "standardprogrammet" så kommer F10 upp vid urpumpning. Så det skiljer mellan program.returen skrev:
Det som är mysko är att displayen lyser svagt och bläftar på 4 programsymboler, och sen lyser starkt på två programsymboler. Och dessa motsvarar de program som fungerar och inte fungerar.
Dessutom har jag elmysteriet: att maskinen hoppar mellan program när jag sätter på spisen på maxeffekt. Men elektrikern som var här mätte upp vanlig ström i diskmaskinens uttag , den påverkas ej av vad som görs på spisen, och i hans rapport står det att felet konstateras komma från ett defekt kretskort eller intern kortslutning i maskinen. Inga konstigheter i elskåpet heller.
hade varit bättre om lysmasken hade mätt spänningsfallet till diskmaskinenN no16 skrev:Maskinen fungerar felfritt på glasprogrammet. Men när man kör t.ex "standardprogrammet" så kommer F10 upp vid urpumpning. Så det skiljer mellan program.
Det som är mysko är att displayen lyser svagt och bläftar på 4 programsymboler, och sen lyser starkt på två programsymboler. Och dessa motsvarar de program som fungerar och inte fungerar.
Dessutom har jag elmysteriet: att maskinen hoppar mellan program när jag sätter på spisen på maxeffekt. Men elektrikern som var här mätte upp vanlig ström i diskmaskinens uttag , den påverkas ej av vad som görs på spisen, och i hans rapport står det att felet konstateras komma från ett defekt kretskort eller intern kortslutning i maskinen. Inga konstigheter i elskåpet heller.
Klicka här för att svara