11 281 läst ·
3 svar
11k läst
3 svar
Felkod E15 Siemens diskmaskin. Vatten kvar i och på golvet, vad har hänt?
Hej och Hjälp!
Maskinen som gått på hett program och variospeed stannade på slutet och visar E15. Vatten låg kvar i maskinen och ute på golvet.
Läst lite i trådar om packningen vid sumpen men inte förstått om vatten läckt ut på golvet. Kan packnigen vara problemet? Andra förslag?
Mvh
Maskinen som gått på hett program och variospeed stannade på slutet och visar E15. Vatten låg kvar i maskinen och ute på golvet.
Läst lite i trådar om packningen vid sumpen men inte förstått om vatten läckt ut på golvet. Kan packnigen vara problemet? Andra förslag?
Mvh
Min förra diskare hade igentäppt "sil"/filter vid pumpen i botten.Elisabeth G skrev:
Töm maskinen på vatten (ös ur det du kan ösa sen är det suga upp med svamp som gäller)
Lossa filter. Rengör.
Starta maskinen för att se om den då tömmer.
Är vatten kvar i maskinen är det mest troligt det.
Hej. Filtret var nog grejen. Nu efter rengöring (så jag ser igenom det) har jag provkört maskinen på korta programmet och då gick allt vatten ut i avloppet. Så lättad att det bara var det. Tack för svar. Ha det gott !
Kolla denna tråd också: https://www.byggahus.se/forum/threads/siemens-diskmaskin-felkod-e15.303765/
Klicka här för att svara