1 706 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Felinstallaction av dörr
Dörren och karmen som snickaren satt upp är inte hel rak och dörren öppnar sig självt vilket är mycket irriterande. Han skyller på att väggen inte är helt rak. Men jag vet att trots det går att sätta upp karmen rak.
Kan jag hålla inne betalningen och kräver att han gör om det?
Kan jag hålla inne betalningen och kräver att han gör om det?
Det verkar klantigt. Normalt kan du bara innehålla ostridigt belopp, dvs den del av ett arbete som inte är levererad (rätt). Har snickaren levererat både dörren och montaget av dörren låter du bli att betala hans arbetskostnad för detta.
Produkter som diskuteras: "karminfästningen"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
snickaren borde rimligen påtalat detta innan han gjorde klart. Isåfall hade du haft möjlighet att välja vilken lösning du ville ha, antingen en dörr som öppnar sig själv eller så om väggen inte är rak en smyg som kanske inte sett klok ut om snickaren varit tvungen att anpassa krokigheten där. man kan inte få allt nämligen och personligen skulle jag nog reta mig mer på en grej som ögat ser snarare än att dörren glider upp.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden