Trädgårdsfixare
· Skövde
· 261 inlägg
Då var det dags att börja sälja av maskiner och först ut är justersågen ...
Mycket trevlig och robust maskin i bra bruksskick. Komplett med alla tillbehör, skydd, utsug och anhåll! En väldigt mångsidig såg som fungerar både för skivbearbetning, klyvning och okantat virke.
Ett par tillhörande klingor finns också vid intresse. Jag funderar på ett pris kring 30000 inkl moms (säljer som privatperson). Säg till om ni tycker något verkar galet med beskrivning eller pris.
Tveksamt om det finns lasthjälp men det kanske går att fiffla ihop något. Sågen väger ~600kg ... räkna med att ni behöver ~3.7 x 5.8 m för att kunna använda sågen ordentligt. Jag tolkar det som att den dock kan monteras ned så pass att den går in i en 90-dörr för installation om så krävs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mycket trevlig och robust maskin i bra bruksskick. Komplett med alla tillbehör, skydd, utsug och anhåll! En väldigt mångsidig såg som fungerar både för skivbearbetning, klyvning och okantat virke.
- 5.5kW motor, max 315mm klinga.
- 0.65kW separat motor för ritsklingan, max 80mm.
- Såglängd med justerbordet/kapanhållet ~2500mm.
- Klyvbredd med klyvanhållet ~1280mm.
- Tilt 0-45 grader.
- Motorbroms och nödstopp.
- Snabbtving.
- Dubbla kantskor för okantat virke.
- Lite blandat bös och reservdelar, en hel del saker bytta och renoverade.
Ett par tillhörande klingor finns också vid intresse. Jag funderar på ett pris kring 30000 inkl moms (säljer som privatperson). Säg till om ni tycker något verkar galet med beskrivning eller pris.
Tveksamt om det finns lasthjälp men det kanske går att fiffla ihop något. Sågen väger ~600kg ... räkna med att ni behöver ~3.7 x 5.8 m för att kunna använda sågen ordentligt. Jag tolkar det som att den dock kan monteras ned så pass att den går in i en 90-dörr för installation om så krävs.
Trädgårdsfixare
· Skövde
· 261 inlägg
Såld
Klicka här för att svara