Nu har vi bott snart 6 veckor i vårt nybyggda nyckelfärdiga hus. Eftersom det varit sommar och lite varierande solvinklar in i allrummet så har vi först nu märkt att ett par av delarna i vår enstaviga parkett från Kährs har detta lite märkliga mönster.
Golvet är ett Kährs Dublin i ek som är borstat, mattlackat och med microfasade kanter. Får innehålla små färgvariationer och små kvistar.
Har försökt googla för att se vad dessa skiftningar beror på men kan inte hitta något liknande. Frågan är om det är felaktigt slipat och därmed bör reklameras? De ljusa partierna saknar dessutom den vackra strukturen som övriga delar av golvet har. Nedan är närbild, mönstret finns på hela plankan/biten.
Tacksam för input och erfarenheter.
Golvet är ett Kährs Dublin i ek som är borstat, mattlackat och med microfasade kanter. Får innehålla små färgvariationer och små kvistar.
Har försökt googla för att se vad dessa skiftningar beror på men kan inte hitta något liknande. Frågan är om det är felaktigt slipat och därmed bör reklameras? De ljusa partierna saknar dessutom den vackra strukturen som övriga delar av golvet har. Nedan är närbild, mönstret finns på hela plankan/biten.
Tacksam för input och erfarenheter.
Ser ut som lagning med någon trämassa.
Ser inte trevligt ut av det jag kan se på bilden.
Dock har jag ingen aning, men jag skulle provat såpa, vatten och en skurborste bara för att se vad som händer.
Och sen skulle jag reklamerat.
Ser inte trevligt ut av det jag kan se på bilden.
Dock har jag ingen aning, men jag skulle provat såpa, vatten och en skurborste bara för att se vad som händer.
Och sen skulle jag reklamerat.
Produkter som diskuteras: "skurborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Det som ser lite konstigt ut , är att ådringen på dom i ytterkanten på fotot går långskepps , detsamma med den i mitten , men med något konstiga fläckar , kan det vara urblekning på just den , är det på hela den biten eller bara en del som solen kan ha lyst på
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Bilden har för mycket motljus för att man ska kunna säga något definitivt. Ek kan ha en del märkliga mönster, skulle helt klart kunna se ut så här.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden