1 072 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Felaktigt beslut?
Hej.
Har haft problem med min infiltration. Den fungerar inte längre.
Den är felaktigt utförd och har slutat funger. i detta vägrar anläggaren ta ansvar eftersom den hållt i 12 år. det om det. men tråkigt.
Men så hade jag kommunen här ute för att handlägga ärendet för den nya infiltrationen, och nuvarande placering blev utdömd för den låg för nära min och grannens brunnar. Absolut det är rätt.
Men så till min fråga, hur kan det har blivit godkänt 2009 av kommunen? inget har förändrats sedan dess? varke mitt eller grannens brunn har flyttat på sig sedan dess?
Problmet innerbär att jag måste pumpa iväg och göra en infiltration på grannens mark. Men så borde även gjorts 2009.
Finns här något jag kan hävda emot kommunen? jag har den ansökan gjord 2009 och att den placeringen är godkänd, dom har väll antagligen missat grannens vatten då, men mitt var utritat på ansökan, men ingen har mätt eller vad vet jag? men det borde jag inte bli straffade för? utan kommunen borde väll ta sitt ansvar att de tagit ett felaktigt beslut? eller dom har inget ansvar för sina beslut?
Tack!
Har haft problem med min infiltration. Den fungerar inte längre.
Den är felaktigt utförd och har slutat funger. i detta vägrar anläggaren ta ansvar eftersom den hållt i 12 år. det om det. men tråkigt.
Men så hade jag kommunen här ute för att handlägga ärendet för den nya infiltrationen, och nuvarande placering blev utdömd för den låg för nära min och grannens brunnar. Absolut det är rätt.
Men så till min fråga, hur kan det har blivit godkänt 2009 av kommunen? inget har förändrats sedan dess? varke mitt eller grannens brunn har flyttat på sig sedan dess?
Problmet innerbär att jag måste pumpa iväg och göra en infiltration på grannens mark. Men så borde även gjorts 2009.
Finns här något jag kan hävda emot kommunen? jag har den ansökan gjord 2009 och att den placeringen är godkänd, dom har väll antagligen missat grannens vatten då, men mitt var utritat på ansökan, men ingen har mätt eller vad vet jag? men det borde jag inte bli straffade för? utan kommunen borde väll ta sitt ansvar att de tagit ett felaktigt beslut? eller dom har inget ansvar för sina beslut?
Tack!
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Om de har fått ett ofullständigt underlag, så som att uppgiften om grannens vatten saknas, så är det inte deras fel att beslutet inte tar hänsyn till de uppgifter som inte finns med.
Nej kommunen har inget ansvar, deras jobb är bara att stoppa dig från att göra dumheter, t ex att riskera att förorena dricksvattenbrunnar. De misslyckas ibland med det och det är inte deras ansvar utan ditt som verksamhetsutövare.
Klicka här för att svara