9 025 läst ·
52 svar
9k läst
52 svar
Felaktigt åtgårdad besiktningsanmärkning
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Bästa sättet att lösa det praktiskt borde vara ett antal stödstolpar som sitter fast i nergrävd plint. Borde gå att få in ett par i mitten mellan bilplatserna utan att dessa stör användningen av utrymmet? Sen går det ju även att sätta likadana på sidorna och fästa i panelen. Och sen bort med den stora tunga järnbalken. 3 meters spännvidd bär ju 190*45 utan problem.
Nanny Fine
Medlem
· Västra Götaland
· 454 inlägg
Nanny Fine
Medlem
- Västra Götaland
- 454 inlägg
Kort positiv uppdatering om min "balk"...
Jag följde råden jag fick här på forumet och skickade in en ansökan om stämning i ett "förenklat tvistemål", för drygt en månad sedan, med alla papper och all kommunikation i ärendet som referens.
När det väl hade handlagts av tingsrätten och skickats till svaranden" tog det inte många dagar innan jag fick svar från motparten att de ville lösa konflikten utanför rätten och betala motsvarande beloppet vi angav i stämningsansökan.
Tack för tips och råd alla... Nu skall jag ut och byta balkar
Mitt tips till andra som har liknande problem är att dokumentera noga, var saklig och sök råd hos experter (och forum) och låt inte saker vänta. Det kan kännas onödigt när man sitter med ett helt nytt case, men sen när det eskalerat och gått ett halvår så kommer man inte ihåg vem som sa vad och när.
Jag följde råden jag fick här på forumet och skickade in en ansökan om stämning i ett "förenklat tvistemål", för drygt en månad sedan, med alla papper och all kommunikation i ärendet som referens.
När det väl hade handlagts av tingsrätten och skickats till svaranden" tog det inte många dagar innan jag fick svar från motparten att de ville lösa konflikten utanför rätten och betala motsvarande beloppet vi angav i stämningsansökan.
Mitt tips till andra som har liknande problem är att dokumentera noga, var saklig och sök råd hos experter (och forum) och låt inte saker vänta. Det kan kännas onödigt när man sitter med ett helt nytt case, men sen när det eskalerat och gått ett halvår så kommer man inte ihåg vem som sa vad och när.
Grattis,
Fan vilken stjärna som mekade ihop den där lösningen...
gillar den tunna svetsade plåten som sitter i änden av balken. godet i I-balken kanske kan var 6-7mm, plåten ser ut att vara max 2mm. Sen har ju skruvarna redan börjav vika av egentyngden....
Jösses.
Fan vilken stjärna som mekade ihop den där lösningen...
gillar den tunna svetsade plåten som sitter i änden av balken. godet i I-balken kanske kan var 6-7mm, plåten ser ut att vara max 2mm. Sen har ju skruvarna redan börjav vika av egentyngden....
Jösses.
Mycket bra så skall klåpare tasNiBaBaD skrev:Kort positiv uppdatering om min "balk"...
Klicka här för att svara