Hej, är nyinflyttad i ett radhus i två plan med en frånluftsvärmepump 190F från Autoterm. Den driver dels vattenburna element på båda våningarna samt golvvärme i kök och hall på nerdervåningen. De senaste dagarna har vi upplevt mindre värme från element och golv. Kollade displayen på värmepumpen och ser att den visar en utetemperatur på ca 30 grader när det i själva verket är runt 10 grader ute. Misstänker att detta är anledningen till att systemet producerar mindre värme inomhus. Öppnar luckan till utegivaren men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. Har någon erfarenhet av samma problem eller vet vad lösningen på problemet kan tänkas vara? Bifogar en bild på hur det ser ut i utegivaren. Varmvattnet fungerar som det ska.
Tacksam för hjälp
Tacksam för hjälp
Medlem
· Västra Götaland
· 3 546 inlägg
Gå in på en IVT Center så har de nog sådana under disken (Autotherm är ett varumärk likt IVT som båda ägs av tyska BOSCH) Eller ring Katrineholm så skickar de mot någon hundring en i posten till dig på några dagar. Byter gör du själv om du har en stjärnskruvmejsel hemma =)
Klicka här för att svara
