Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Lite bilder
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Snyggt.
Som sagt du har inget fall. vatten kommer att kunna dränka in allt spackel under plattorna. Är det likadant i båda rummen, med fallet?
Som sagt du har inget fall. vatten kommer att kunna dränka in allt spackel under plattorna. Är det likadant i båda rummen, med fallet?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Ta dit en besiktningsman (BKR tillhandahåller kontakter), du behöver ha svart på vitt att detta är fel. Det kan du behöva som bevis om firman försöker driva in den återstående betalningen.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Du har fall på golvYTAN, inte på tätskiktet! Det ÄR fel hur du än vänder och vrider på det! Vatten kan fortfarande bli stående under golvytan eftersom tätskiktet inte har fall. Tro mig, jag har råkat ut för precis samma sak och haft besiktningsmän från BKR som förklarat det hela. Det är fel gjort, punkt slut. Sorry.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
...och detta är FEL FEL FEL...Marksten skrev:
Fallet ska vara UNDER tätskiktet som det nu i evigheter har försökts förklaras... :x
Kan bara hålla med och tycker det ser förfärligt ut när inte där är fogföljd i smygen... :xtank77 skrev:
Dessutom om man tittar på andra och femte bilden så reagerar jag kraftigt på varför 10x10 plattorna ligger utanför duschen och varför det ligger synliga 10x10 plattor utanför badkaret, samt varför man lyckats så dåligt med övergången mellan de små och stora plattorna vid duschdörren så att man skurit smala bitar av de stora plattorna och lappat i...
Ledsen men det ser ganska amatörmässigt ut tyvärr...
Visst, men inte i tätskiktsnivån där det ska vara...Marksten skrev:
Det hjälper ju inte hur mycket fall du än har i ytskiktet när där inte är fall under tätskiktet eftersom vattnet då blir ståendes ovanpå tätskiktet och risken är då att detta vatten löser upp flytspacklet med följd att plattor lossnar m.m m.m
Som sagt... riv och gör om... gör rätt... :S
Redigerat:
Mjo...såg det men ville inte gnälla för mycket då det är TS själv som har lagt golvetPaul-Staffanstorp skrev:Dessutom om man tittar på andra och femte bilden så reagerar jag kraftigt på varför 10x10 plattorna ligger utanför duschen och varför det ligger synliga 10x10 plattor utanför badkaret, samt varför man lyckats så dåligt med övergången mellan de små och stora plattorna vid duschdörren så att man skurit smala bitar av de stora plattorna och lappat i...
Ledsen men det ser ganska amatörmässigt ut tyvärr...
Jag kan ju tycka att mosaiken på väggarna är konstigt placerad annars.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg