Paul-Staffanstorp
Marksten skrev:
Fall är det så det behöver ni inte tänka på.
Men om där är fall under tätskiktet kan du väl svara på varför de tänkt, och varför du spacklat ovanpå tätskiktet där man endast ska lägga plattorna direkt på tätskiktet med fix...

Sorry, men jag tycker det här känns sjukt snurrigt... :x
 
Det var inget fall under tätskiktet. Dom la tätskiktet direkt på betonggolvet. Han skulle själv spackla över tätskitet.
 
Men då har du ju inget fall. Det är ju fallet på tätskiktet som räknas!
 
Lite bilder
 
  • 2011-08-14 015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2011-08-14 016.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2011-08-14 017.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2011-08-14 018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2011-08-14 019.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt.

Som sagt du har inget fall. vatten kommer att kunna dränka in allt spackel under plattorna. Är det likadant i båda rummen, med fallet?
 
Ta dit en besiktningsman (BKR tillhandahåller kontakter), du behöver ha svart på vitt att detta är fel. Det kan du behöva som bevis om firman försöker driva in den återstående betalningen.
 
T
Förfärliga skärningar runt fönstret på förstabilden och plattorna i smygen har ingen fogföljd med plattorna på väggen.

Annars ser det ok ut, fast det är ju svårt att se när det inte är makrobilder.
 
Jo men det är fall. Hur jag än duschar så kommer det inte en droppe utanför dörren.
 
T
Varför startade du denna tråd då för?
 
Marksten skrev:
Jo men det är fall. Hur jag än duschar så kommer det inte en droppe utanför dörren.
Inte som du ser, men det rinner vatten under plattorna som sugs upp av spacklet, vattnet följer den täta ytan under spacklet.
 
Marksten skrev:
Jo men det är fall. Hur jag än duschar så kommer det inte en droppe utanför dörren.
Och oavsett om det är barn eller vuxna i badkaret så kommer det aldrig en droppe på golvet?
 
Du har fall på golvYTAN, inte på tätskiktet! Det ÄR fel hur du än vänder och vrider på det! Vatten kan fortfarande bli stående under golvytan eftersom tätskiktet inte har fall. Tro mig, jag har råkat ut för precis samma sak och haft besiktningsmän från BKR som förklarat det hela. Det är fel gjort, punkt slut. Sorry.
 
Paul-Staffanstorp
Marksten skrev:
Det var inget fall under tätskiktet. Dom la tätskiktet direkt på betonggolvet. Han skulle själv spackla över tätskitet.
...och detta är FEL FEL FEL...
Fallet ska vara UNDER tätskiktet som det nu i evigheter har försökts förklaras... :x


tank77 skrev:
Förfärliga skärningar runt fönstret på förstabilden och plattorna i smygen har ingen fogföljd med plattorna på väggen.

Annars ser det ok ut, fast det är ju svårt att se när det inte är makrobilder.
Kan bara hålla med och tycker det ser förfärligt ut när inte där är fogföljd i smygen... :x

Dessutom om man tittar på andra och femte bilden så reagerar jag kraftigt på varför 10x10 plattorna ligger utanför duschen och varför det ligger synliga 10x10 plattor utanför badkaret, samt varför man lyckats så dåligt med övergången mellan de små och stora plattorna vid duschdörren så att man skurit smala bitar av de stora plattorna och lappat i...
Ledsen men det ser ganska amatörmässigt ut tyvärr...



Marksten skrev:
Jo men det är fall. Hur jag än duschar så kommer det inte en droppe utanför dörren.
Visst, men inte i tätskiktsnivån där det ska vara...
Det hjälper ju inte hur mycket fall du än har i ytskiktet när där inte är fall under tätskiktet eftersom vattnet då blir ståendes ovanpå tätskiktet och risken är då att detta vatten löser upp flytspacklet med följd att plattor lossnar m.m m.m

Som sagt... riv och gör om... gör rätt... :S
 
Redigerat:
T
Paul-Staffanstorp skrev:
Dessutom om man tittar på andra och femte bilden så reagerar jag kraftigt på varför 10x10 plattorna ligger utanför duschen och varför det ligger synliga 10x10 plattor utanför badkaret, samt varför man lyckats så dåligt med övergången mellan de små och stora plattorna vid duschdörren så att man skurit smala bitar av de stora plattorna och lappat i...
Ledsen men det ser ganska amatörmässigt ut tyvärr...
Mjo...såg det men ville inte gnälla för mycket då det är TS själv som har lagt golvet:rolleyes:

Jag kan ju tycka att mosaiken på väggarna är konstigt placerad annars.
 
Paul-Staffanstorp
tank77 skrev:
Mjo...såg det men ville inte gnälla för mycket då det är TS själv som har lagt golvet:rolleyes:

Jag kan ju tycka att mosaiken på väggarna är konstigt placerad annars.
Ok... Det har jag missat att TS gjort själv men menade inget illa med att nämna det... :blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.