9 016 läst ·
62 svar
9k läst
62 svar
Fel spackel och badrummet nästan klart...
Om du inte tror att det är riskabelt så skulle jag rekommendera dig att maila bilderna till LIP och fråga dem vad dem tycker. Jag kan nog garantera dig att de inte vill godkänna montaget.ejwbegysv skrev:Jag förstår.. brunnen är gjuten i golvet (för lågt) men inte spacklad...
Jag kan dock inte förstå varför detta skulle vara så mycket mer riskabelt än att ha den i samma höjd som golvet... Är ju ett stort projekt att bila upp runt brunnen och sätta på en förhöjningsring/höjja brunnen.. Vad är risken med att ha den så lågt? Är ju Primer, membran, gummimatta, fiberduk, membran.. känns som både livrem, hängslen och fallskärm..
Felet är väl också att du monterat brunnsmanchetten ovanpå membranet, den ska ligga ovanpå primern under membranet, risken finns väl också för mekanisk åverkan på manchettens/tätskiktets kant vid den skarpa spackelkanten ner till brunnen.
Jag har tittat på dina bilder och har några frågor. Den sista bilden visar två rör som sitter tätt intill varandra brevid en dosa förmodligen för en elkontakt. Vad är det för rör?
Min andra fråga vänder sig till experterna på formumet. Ska man flytspackla golvet innan man sätter väggskivorna eller kan man skruva dit väggskivorna först och sedan flytspackla golvet? Spelar det någon roll eller finns det någon fördel att göra det ena istället för det andra?
MVH/Tigersågen
Min andra fråga vänder sig till experterna på formumet. Ska man flytspackla golvet innan man sätter väggskivorna eller kan man skruva dit väggskivorna först och sedan flytspackla golvet? Spelar det någon roll eller finns det någon fördel att göra det ena istället för det andra?
MVH/Tigersågen
Tigersågen skrev:Jag har tittat på dina bilder och har några frågor. Den sista bilden visar två rör som sitter tätt intill varandra brevid en dosa förmodligen för en elkontakt. Vad är det för rör?
MVH/Tigersågen
Jag gissar att de två rören och "dosan" är tillvatten samt 50mm.s avlopp till tvättstället
Ofta är det bättre att sätta skivorna innan spacklet eftersom golv till takhöjden då brukar ligga runt 2.40 som är ett standardmått.
Ja, så måste det naturligtvis vara och jag som trodde det var en dosa för elvic viper skrev:
Jag tänker nog montera väggskivorna innan jag flytspacklar, iaf hade jag tänkt göra så.
Bygger en duschhörna till min bastubyggnad.
Jag fortsätter väll i denna tråden då.. Nu börjar det närma sig klart... Har varit utan badrum sedan April 2008 
Fogning av vägg klart och golvet på plats :
http://www.flottleden.com/cmd/files/Renovering/Dec2008/img_1646.jpg[/img]
Handfatet ska stå här (bygger ett själv) :

Golvet :

Fogat med självlysande fog :

Dyr golvbrunn :

Belysning och tak :

Dimmer och golvvärme som måste bytas ut :

Montering av väggfäste :

Klart :

Dusch (blev lite dumt med spotten ovanför.. :

Fogning av vägg klart och golvet på plats :