9 016 läst ·
62 svar
9k läst
62 svar
Fel spackel och badrummet nästan klart...
Sida 1 av 5
Ja man får väl krypa fram till korsett då,,
Vid renoveringen av badrummet (Dusch, tvättställ och Toa) så tog jag ett medvetet val att göra fel med OSB och Kartonggips.... Men denna fråga gäller inte det.
Jag har spacklat skarvarna mellan gipsskivorna med vanligt våtrumsspackel, sen på med LIP vs30 Primer, Fiberremsor och sist LIP vs30 tätmembran...
Kommer mina kakelplattor att trilla ner???, hade helt missat detta med spacklet.
Vid renoveringen av badrummet (Dusch, tvättställ och Toa) så tog jag ett medvetet val att göra fel med OSB och Kartonggips.... Men denna fråga gäller inte det.
Jag har spacklat skarvarna mellan gipsskivorna med vanligt våtrumsspackel, sen på med LIP vs30 Primer, Fiberremsor och sist LIP vs30 tätmembran...
Kommer mina kakelplattor att trilla ner???, hade helt missat detta med spacklet.
Det tror jag inte.. Du ska ha bra mycket fel på ditt underarbete om plattorna ska trilla ner...
För att minska risken kan du kanske sätta plattan så ingen hänger bara i spacklet. Vet inte om det hjälper men det är ju iaf lite bättre.
Som det är nu så är det nog bara att gilla läget. Jag spacklade inte alls mina gips förrutom vid avloppet (där det var en kant) där jag använde gipsbaserat spackel.
Normalt ska du inte spackla skarvarna alls då fiberremsa ändå ska på skruvarna fyller man bara i med gucka.
Som det är nu så är det nog bara att gilla läget. Jag spacklade inte alls mina gips förrutom vid avloppet (där det var en kant) där jag använde gipsbaserat spackel.
Normalt ska du inte spackla skarvarna alls då fiberremsa ändå ska på skruvarna fyller man bara i med gucka.
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Men jag skulle nog satt manschetter på vattenledningarna iallafall och rollat in detta i tätskiktet.
Jo det ska upp när plattsättaren kommer....Jag hade inga sånna själv...Havsutsikt skrev:
Jag spacklade för att få en jämn och fin yta att rolla på membranet på... Det blir ganska stora plattor så det är nog lugnt...
Jo jag vet... Det sa han som ska sätta plattorna också... Så man känner ju sig extra dum... Men kändes bättre när det var en slät och "tät" yta att köra membranet på...tank77 skrev:
Gjort är gjort.. Vi får hoppas att det inte ställer till med några problem...
http://www.lip.dk/Media/PDFSvensk/Brochurer/VS 30 system 17.pdf
På sid 7 ser du att den inte ska ligga under "gummit". Det syns även på bilderna i monteringen av manschetten.
På sid 7 ser du att den inte ska ligga under "gummit". Det syns även på bilderna i monteringen av manschetten.