Hej,
Väcker en gammal tråd till liv.

Har en OJ microline termostat till min golvvärme i hallen, och golvvärmen har slutat fungera.
Termostaten lyser väldigt svagt, vrider man upp värmen klickar det till och lampan lyser starkare rött i en sekund, sen blir det svagt igen. Blir inte nå varmt alls på golvet.

Tänkte chansa på att köpa ny termostat och va inne på att köpa en som iaf ser lika ut från Amazon
Är det något som talar för att de inte skulle fungera?

Men sen slog det mig att jag kanske skulle passa på att köpa någon smartare variant som man kan styra lite efter behov, gå ner i temp under natten och sen öka till morgonen. Någon som har några ideer där, har beställt lite smarta prylar från Xiaomi, deras nya gateway, och tempgivare som jag tänkte börja bygga mitt smarta hem runt, finns det något som passar ihop med det, och samtidigt med min nuvarande golvvärmegivare

hoppas nån kunnig kan vägleda mig

Heatit har en Z-wave-baserad golvvärmetermostat. Kanske passar den dina önskemål/grejor.

• Gilla
Strangelove
  • Laddar…
De flesta nya termostater har möjlighet för inställning/programmering av givarens resistansvärde.
Exempel:
Instruktioner för att välja rätt ohmvärde för extern/golvtemperaturgivare med NTC-typer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.