Bo.Siltberg skrev:
Jo jag kan hålla med om att de borde ha fixat hålen, det vore ju naturligt. Vi vet ju dock inte varför, kanske glömde de helt enkelt. Jag skulle ju inte ropa allt för högt innan att ha hört deras inställning ... ;)
Dom glömde?

Dom borrade flera hål i ett plåttak på fel ställen, och "glömde" fixa det? Å inte har dom kommit på att de glömde det, och hört av sig för att meddela att de återkommer för att fixa?

Var det någon som talade om inkompetens?

Det är ju dessvärre inte bara ett "misstag" som detta företag har levererat, det är det ena efter det andra.

Så du glömmer aldrig någonting? Det verkar vara en utopi för en hantverkare att göra dig nöjd ;) Men nu är det TS tråd och han frågade efter hur man lagade små hål i plåttak.

Så felet består i att barnens lekstuga som de leker med i en vecka innan de tröttnar blev 13 cm smalare medan förrådet som ni har nytta av resten av livet blev 13 cm större? Till råga på allt fick ni förrådet monterat gratis? Jag tycker nog att firman varit ganska tillmötesgående redan, be dom köpa en burk bitumen som du kan kladda över hålen.

Bo.Siltberg skrev:
Så du glömmer aldrig någonting? Det verkar vara en utopi för en hantverkare att göra dig nöjd ;) Men nu är det TS tråd och han frågade efter hur man lagade små hål i plåttak.
Nej, inte så till den milda grad att jag åker ifrån ett bygge där jag själv har gjort flera hål i taket. Det handlar nämligen inte om minne, utan om kompetens. Gör man felaktigt hål i ett tak, så åtgärdar man felet genast, eller skriver ner det på listan över saker som måste åtgärdas innan man lämnar platsen.

Men det är visst rätt vanligt bland hantverkare att inte vara kompetenta nog att klara något så enkelt, eller?

Och Ja, definitivt! Om man lämnar ett sprillan nytt tak med hål i efter sig, då har man inte gjort mig nöjd, den saken är utan tvekan helt klar. Men du tycker tydligen att det är helt i sin ordning. Du är hantverkare va?

Redigerat:
Finndjävel skrev:
Så felet består i att barnens lekstuga som de leker med i en vecka innan de tröttnar blev 13 cm smalare medan förrådet som ni har nytta av resten av livet blev 13 cm större? Till råga på allt fick ni förrådet monterat gratis? Jag tycker nog att firman varit ganska tillmötesgående redan, be dom köpa en burk bitumen som du kan kladda över hålen.
Så om du beställer en blå fyradörras bil med taklucka och får en rosa stationsvagn utan, så är det helt ok eftersom rosa är en finare färg,bilen rymmer mer och det inte kan läcka in genom takluckan? Smart tänkt!

Du driver iväg lite väl yvigt nu. Vi pratar centimeter och små millimeterhål, inte fel färg på hela stugan. Jag har inte sagt att det är ok att lämna små hål efter sig, men jag skulle inte kalla dem inkompetenta ohörda.

Bo.Siltberg skrev:
Du driver iväg lite väl yvigt nu. Vi pratar centimeter och små millimeterhål, inte fel färg på hela stugan. Jag har inte sagt att det är ok att lämna små hål efter sig, men jag skulle inte kalla dem inkompetenta ohörda.
Du kanske skulle ta och läsa hela tråden, det är flera fel på stugan, inte enbart hålen i taket!

Men jo, lämnar man ett plåttak efter sig med flera hål i, då är man inkompetent. Det är helt enkelt för fel.

ullet
Dom var fullt medvetna om hålen "vi hade ingen takmassa med oss...".

Det som gör mig irriterad är att dom inget säger om det. Dom är riktigt dåliga på att kommunicera. Hade inte jag varit noggrann hade vi upptäckt det först efter att det regnat in.

Varför tror ni man väljer man att göra en del av en friggebod till lekstuga istället för en fristående? Just för att kunna använda den till annat när barnen slutar leka där. Minskningen av rummet begränsar den framtida användningen.

Klart dom var medvetna om hålen. Berättade de detta när de kom tillbaka för att fixa dem? Eller låt mig gissa. Dom har inte kommit tillbaka för att fixa dem, än. Och inte heller hörde de av sig och sa att de skulle?

Bo.Siltberg skrev:
Hur kan du försöka släta över hål i ett tak. Det kommer leda till mögel mm.
Den som tagit bort skruven utan att täta på något vis är INKOMPETENT!

Släta över...nja, men med ert mått på inkompetens så blir det inte så många kompetenta kvar... ;)

thomasx skrev:
Du kanske skulle ta och läsa hela tråden, det är flera fel på stugan, inte enbart hålen i taket!

Men jo, lämnar man ett plåttak efter sig med flera hål i, då är man inkompetent. Det är helt enkelt för fel.
Om du själv läser tråden så ser du att jag var med redan tidigt.

thomasx skrev:
Så om du beställer en blå fyradörras bil med taklucka och får en rosa stationsvagn utan, så är det helt ok eftersom rosa är en finare färg,bilen rymmer mer och det inte kan läcka in genom takluckan? Smart tänkt!
Jag bemöter inte dina inlägg så det är onödigt att du försöker. Du vänder och vrider på allt och kan dra paralleller mellan en fågelholk och en lyxvilla för att få det att passa dina åsikter. Sen orkar du tugga på med samma sak i trehundra inlägg om nån skitsak som inte intresserar nån överhuvudtaget.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Om du själv läser tråden så ser du att jag var med redan tidigt.
Så varför bortser du då plötsligt från allt annat i din replik?

Finndjävel skrev:
Jag bemöter inte dina inlägg så det är onödigt att du försöker. Du vänder och vrider på allt och kan dra paralleller mellan en fågelholk och en lyxvilla för att få det att passa dina åsikter. Sen orkar du tugga på med samma sak i trehundra inlägg om nån skitsak som inte intresserar nån överhuvudtaget.
Precis, istället för att bemöta mina inlägg, sakligt, så spyr du galla över mig som person för att jag diskuterar sakfrågor. Du kan ju fundera en stund på vem som är värst egentligen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.