Fick äntligen hem halltapeten igår och skulle börja tapetsera. ECO:s helt nya House kollektion.
Höll på att bli tokig i en timmes tid säkert och idiotförklarade mig själv eftersom jag ej lyckades mönsterpassa dem. Hur svårt kan det vara?
Sambon lyckades inte heller så det blev till att åka tillbaks till affären. Hon fick åka, mindre pinsamt för mig om vi hade totalmissat något….. Även affären insåg att det inte gick så förmodligen är hela nummerserien feltryckt.

ECO har nu kontrollerat tapeten och konstaterat att passningen är felaktig. Den har skärts 3mm försmalt. Dock tycker ECO att man inte tänker på det eftersom tapeten är ganska mönstrad så dom säljer den som vanligt. 725 rullar har dom kvar av första serien så vi får väl vänta några veckor på nästa serie då felet ska bli åtgärdat. 10% rabatt blev vi erbjudna om vi behöll den felaktiga…..

Har ECO ett generellt problem med sina skärmaskiner? Vi satte upp ECO-tapeter och det visade sig att flera av rullarna innehöll 7 meter i stället för 10!

Va?! Det var det fräckaste! >:(
Jag tycker att det är helt ok att sälja tapeten ändå, men naturligtvis måste man informera om problemet! (Och erbjuda 10 % rabatt från början.)
Bra att du delar med dig, jag måste säga att jag blir helt klart tveksam till att handla tapeter från ECO...

Nej vad trist! Då kan det ju faktiskt vara så att jag inte beräknade fel när jag tapetserade senast med Eco, fick ju åka tillbaka och köpa en rulle till eftersom det inte räckte.

Men varför skulle det vara mer pinsamt för dig än för henne??? Bara för att du är kille?

Pernilla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.