Hej!

Då det luktade avlopp från mitt badrum efter jag ej varit i lägenheten på ett par dagar så lyckades jag lokalisera det till att toalett stolen saknade muff vid anslutning till avloppet. Så jag monterade bort wc stolen och satte dit en vad jag tyckte var en bra muff, en 146x90, då den andra muffen jag oxå köpt, 110x90 var för liten.

Jag satte tillbaka stolen, fick pressa ner den en aning tycker jag, och allt var frid och fröjd, men nu luktar det igen. Och jag tycker att 146x90 muffen var lite slapp om man säger så. Runt kanten. Har jag gjort fel, vad ska jav sätta för muff? Ta hit ett proffs?

Bilder brukar underlätta.

Vad är det för typ av avloppsrör, gjutjärn/plast?
Vad är det för avslutning på avloppsröret, slätända, muff, WC-stos, etc?
Vilken dimension är det på avloppsröret?

Sorry bilden kom inte med. Det är gjutjärnsrör. Tidigare enbart tätat med unigum som släppt, därav lukten. Oklart om det ens ska sitta manschett. Trögt få ner toan och den korvar sig.

• Gjutjärnsrör med gammalt tätmaterial vid toalettstol på ett betonggolv med avloppsrör och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
trycker du dit unigum så håller det många år innan du behöver byta det

Tack! Har ett dolt s lås så känns otroligt svårt, men kanske finns ngn speciell teknik man kan göra nyttja?
Så tips är att ta bort den korvade manschetten, slänga den åt skogen, samt smeta in unigum?

FRESTAH FRESTAH skrev:
Har ett dolt s lås så känns otroligt svårt
sorry jag missade det, det borde finnas manschett som passar till gjutjärn

Ja det var en sådan ja satte dit, en 146x90, men den passar liksom inte så bra. Svårt pressa ner toaletten när den var på plats, och stank Avlopp nu nät jag varit borta ett par dagar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.