Okej... Den är ju inte så gammal, 3 år har redan passerat sen den installerades jag har för mig att garantitiden var 3 år?
Pumpen är till mina föräldrar, kan man på något sätt få den att producera varmvatten? Så länge tills man löser det problemet..
Mvh
Pumpen är till mina föräldrar, kan man på något sätt få den att producera varmvatten? Så länge tills man löser det problemet..
Mvh
Jo precis, Thermia har tre års garanti. Men skadan går på hemförsäkringen så typ 50% av kostnaden borde det bli i ersättning. Värmepumparna är numera sådana att varmvattnet slutar fungera vid larm så man verkligen uppmärksammar larmet och kallar på service.
Vi har med en Thermia fast diplomat. När vi köpte den ingick det 6 år försäkring med något bolag som man sedan kunde fortsätta försäkra pumpen årligen för en kostnad. Vår är nu 7 år och jag använde den häromåret när kompressorpumpen pajade. Kostade ingenting.
De borde ha samma försäkring(?) tror det är standard. Kan kolla vilket bolaget är i morgon.
Arctic heter bolaget som försäkrade vår Thermia.
De borde ha samma försäkring(?) tror det är standard. Kan kolla vilket bolaget är i morgon.
Arctic heter bolaget som försäkrade vår Thermia.
Klicka här för att svara