489 läst ·
2 svar
489 läst
2 svar
Thermia itec 9 Kompressor död/ felkod 320
Hej igen
Tidigare haft problem med felkod 320 som ja inta fann en lösning på. Varmvattnet försvann vid felkod men värme i huset fungera fortfarande. Efter en omstart hoppa varmvatten igång igen. Så har jag hållt på i två år till och från men nu är felet konstant ist.
Nu försöker han värma upp varmvatten och starta kompressor men den startar inte. Haft felkod 320 en gång senaste 24 timmarna sen problem börja.
Har inte tummen mitt i handen men vet inte vart ja ska börja kolla och ingen har öppet förens måndag. Har någon en ide'?
Se tidigare tråd för mer info
Tidigare haft problem med felkod 320 som ja inta fann en lösning på. Varmvattnet försvann vid felkod men värme i huset fungera fortfarande. Efter en omstart hoppa varmvatten igång igen. Så har jag hållt på i två år till och från men nu är felet konstant ist.
Nu försöker han värma upp varmvatten och starta kompressor men den startar inte. Haft felkod 320 en gång senaste 24 timmarna sen problem börja.
Har inte tummen mitt i handen men vet inte vart ja ska börja kolla och ingen har öppet förens måndag. Har någon en ide'?
Se tidigare tråd för mer info
Kan vara fel på
Koden betyder att det är fel på OLP-sensorn(överlast/övertemperatur)eller att kompressorn frusit under kyla i utomhus delen, enligt manualen. Felet stoppar kompressorn tills problemet är löst.
Fråga chatGPT, det gjorde jag😁.Fridesund skrev:
Hej igen
Tidigare haft problem med felkod 320 som ja inta fann en lösning på. Varmvattnet försvann vid felkod men värme i huset fungera fortfarande. Efter en omstart hoppa varmvatten igång igen. Så har jag hållt på i två år till och från men nu är felet konstant ist.
Nu försöker han värma upp varmvatten och starta kompressor men den startar inte. Haft felkod 320 en gång senaste 24 timmarna sen problem börja.
Har inte tummen mitt i handen men vet inte vart ja ska börja kolla och ingen har öppet förens måndag. Har någon en ide'?
Se tidigare tråd för mer info
Koden betyder att det är fel på OLP-sensorn(överlast/övertemperatur)eller att kompressorn frusit under kyla i utomhus delen, enligt manualen. Felet stoppar kompressorn tills problemet är löst.
Nu ska ja inte svära att den fortfarande är okej men två år sen mätte ja upp sensorn och den var då okej trots samma felkod då. Så de känns som att de ör något nytt fel eller något som skett. Får kanske ta o mäta upp den imorrn igenK Kobe71 skrev:
Klicka här för att svara