Ledsen att säga det, men jag skulle aldrig köpt det huset när t o m Anticmex har reagerat. Bara det att det ligger betongpannor på taket, tyder på att tidigare ägare velat gå genvägar för att huset ska se ”snyggt” ut. De är täta och kan inte ta upp och avge fukt så som lertegel kan.
Undertak av spån är utmärkt för ett hus, så länge ingen fått för sig att isolera insidan med plast och Rockwool. Betongpannor är heller inte lämpliga.
Ni som inte håller med mig, skriv gärna!