Jag tror jag gjorde bort mig idag.

Jag har gjort två inköpslistor till min blivande altan, en hemma och en på jobbet. Sen har jag ändra version ett par gånger och inte synkat dem. Nu på jobbet idag tröttnade jag på att planera skiten och beställde allt virke och material via internet.

Det jag missade var att jag ändat golvbalkarna hemma till 45x170 och på jobbet hade jag 45x145. När jag kom hem kollade jag och jämförde, och visst fan skulle jag ha beställt 45x170 då jag har spännvidd 2,4 meter mellan bärlinorna. Enligt den spännviddstabell jag har så är det max 2,3 på den dimensionen?

Vad kommer jag få leva med om jag bygger skiten med 45x145 istället för 45x170? Kommer det att vara sankmark på trallen?

Skiten levereras ju imorgon och det är ingen bytesrätt på virke, så vad ska jag göra med 120 meter 45x145? Om jag nu måste byta....

Hjälp mig innan jag måste berätta för frugan....

Om det inte levererats, varför inte ändra beställningen?

att minska spännvidden? går inte det?

kör en fuling å säg att du ej va nöjd me virket!!!!

ett tips..
det funkar, men du kan ej beställa altanvirke på det stället mer!

Det är ingen returrätt på virket alls, och tyvärr så hann jag inte ändra ordern, den var redan plockad och i väntan på transport. Jag får helt enkelt bita i det sura och dra dit en plintrad till och minska ner spännvidden.

Känns jävligt surt, men jag vill heller inte bygga klart en hel altan och stå med ett gungande golv, det vore ändå värre

vaddå ingen returrätt?
är du ej nöjd med matrialet får du lämna tillbaka det!

Att den var plockad och väntade på transport var väl mer synd för dom, som skulle fått plocka om ordern innan den gick iväg..
Låter som ett besynnerligt ställe att handla från.

FredrikR skrev:
Att den var plockad och väntade på transport var väl mer synd för dom, som skulle fått plocka om ordern innan den gick iväg..
Låter som ett besynnerligt ställe att handla från.
precis. lr göra som mitt förslag!!!

Eller så beställer du några 145or till och kör cc40. Fast jag hade nog grävt ner några plintar till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.