4 618 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Fein vs Festool
Vad skall du ha maskinen till? Privat kör jag Makita 14 v och 10.8 vilket räcker utmärkt för allehanda jobb. På jobbet har vi uteslutande Dewalt 18 v vilka är bra för tyngre skruvdragning, men dom är klumpiga och tunga.
Har ingen erfarenhet av Fein förutom deras mult, men dom gånger man har fått låna Festool så blir man lätt avis. Lätta och smidiga, men samtidigt kraftfulla.
Har ingen erfarenhet av Fein förutom deras mult, men dom gånger man har fått låna Festool så blir man lätt avis. Lätta och smidiga, men samtidigt kraftfulla.
Har Fein fått fram någon vinkel -adapter till den än ?
Har inte hårdkört Feinen mer än bara klämt på Nordbyggmässan och det var en riktigt riktigt fin maskin!
Kollade innanmätet på nätet och det ser ut att vara av hög kvalitet, om inte högre än Festools så minst lika bra ser det ut som.
Dock är det lite konstigt att ställa den mot T18+3, det är två olika kategorier. Den går inte heller att jämföra med CXS/TXS utan är någonting mittemellan. I vilket fall så tror jag inte att man blir besviken på den, speciellt om man nu skulle tycka att CXS/TXS är för liten och T18+3 för stor.
Kollade innanmätet på nätet och det ser ut att vara av hög kvalitet, om inte högre än Festools så minst lika bra ser det ut som.
Dock är det lite konstigt att ställa den mot T18+3, det är två olika kategorier. Den går inte heller att jämföra med CXS/TXS utan är någonting mittemellan. I vilket fall så tror jag inte att man blir besviken på den, speciellt om man nu skulle tycka att CXS/TXS är för liten och T18+3 för stor.
Har Festool T15 och Makita DTD170, skulle jag köpa en ersättare till Festoolen så skulle jag till 100% köpa en Makita skruvdragare istället. Större flexibilitet, billigare i inköp och om man önskar komplitera med fler batterier.
Klicka här för att svara