Vi startar årets tävlingsomgång med ett riktigt fint pris; nu har du chans att vinna skruvdragaren C 18 från Festool!
![]()
Kombinationen av Li-HighPower-batteri och borstlös, underhållsfri EC-TEC-motor gör skruvdragaren C 18 stark och uthållig. C-formen ger ergonomisk skruvning och borrning i alla lägen. Tack vare den starka snabbchucken byts olika bitshållare, bits och borr med ett enkelt klick istället för med borrchuckens långsamma upp-/inspänning.
Utöver skruvdragaren medföljer tillhörande batterier, laddare och förvaringsväska.
Värde: ca 6 900 kr
Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna skruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga:
Vilket år ändrades varumärkesnamnet Festo Tooltechnic till Festool?
Ledtråd: Svaret på frågan hittar du genom att läsa om Festools företagshistorik.
Vinnaren utses fredagen den 27 januari.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Festool som sponsrar den här tävlingen.
11 030 läst · 236 svar
11k läst
236 svar
Avslutad: Vinn en kraftfull skruvdragare från Festool
-
Moderator · 64 inlägg 20 jan 06:21
-
20 jan 06:47 #2
År 2000
Den här lilla maskinen skulle passa till min son, så han lagom till sin födelsedag kan skruva ikapp med far sin -
Medlem · 9 inlägg 20 jan 07:0320 jan 07:03 #3
År 2000 byttes namnet till Festool.
När man i förra året som 33 år gammal byter yrke från skrivbordsarbetare på några av Sveriges myndigheter i Stockholm till att bli en elektriker i Blekinge så inser man behovet av bra verktyg.
Jag fick upp ögonen för festool under sommaren 2022 och jag införskaffade mig ett multiverktyg och borrhammare, maken till bättre verktyg har jag inte stött på än. Så detta skulle kunna vara en helt ypperlig ersättare för min nuvarande äldre modell av Dewalt där batteriet sjunger på sista versen.- Laddar…
-
20 jan 07:48 #4
År 2000
Som nybliven husägare hade jag uppskattat att vinna denna maskin, då det är tillräckligt mycket annat som måste köpas in i samband med flytt! -
Medlem · 16 inlägg 20 jan 07:4920 jan 07:49 #5
År 2000 blir Festo Tooltechnic märket Festool.
Jag har precis börjat bygga några skåp till döttrarnas rum och efter en titt på Festools youtubekanal så vore Festools c18 en perfekt kompanjon för ändamålet.- Laddar…
-
20 jan 07:52 #6
På en gård är det bra att ha rätt verktyg speciellt en hästgård där hästarna tar sönder mer än vad man hinner laga. Hur som helst så hade en skruvdragare från Festool varit super, för visst har man hört av alla snickare att det är Festool som gäller. -
20 jan 07:54 #7
1. År 2000
2. Min nuvarande makita skruvdragare slirar i växeln och som läget ser ut med höga elpriser och räntor så måste jag prioritera bort verktygsinköp. Så därför skulle en vinst av denna skruvdragare göra mig väldigt lycklig. -
20 jan 08:07 #8
Motivering: med ett nyligen nerkört staket av en sladdglad bilägare vore en stark skruvdragare från Festool fantastisk. Många nya skruv lär dras när det 50 meter långa staketet nu ska byggas om. -
20 jan 08:09 #9
År 2000 blir Festo Tooltechnic det självständiga märket Festool som ett led för att befästa sin lojalitet mot fackhandeln.
Motivering:
Min gamla skruvdragare har gått sönder. Visst den funkar men det är en tidsfråga innan den ger upp helt. I kombination med att jag studerar, så är ekonomin lite mager. Det vore därför en ynnest att få vinna denna helt otroliga skruvdragare som jag alltid annars tyckt varit för dyr. -
20 jan 08:15 #10
År 2000 bytte de namn till Festool.
motivering:
Har en riktig kärlek till saker som är extremt välbyggda och genomtänkta. Detta gäller såklart även verktyg, så det vore extremt roligt att få uppleva känslan i denna dragare. -
20 jan 08:49 #11
Svar: år 2000
Jag ska snart böra regla upp och sätta skivor på 400 kvadratmeter innervägg. Min nuvarande skruvdragartrotjänare börjar bli lite sliten, så jag vet inte om den kommer att överleva. -
20 jan 09:08 #12
Vad roligt om jag kunde vinna en Festool till alla FESTer framöver.
Att kunna skruva och dona vore underbart med en fungerande Festool. -
Stefan N
Verktygstokig- Stockholm Täby
- Medlem jan 2009
- 11 712 inlägg
- 8 892 gillningar
- 981 bilder och filmer
20 jan 09:10 #13År 2000. Jag skulle ge den till min dotter som flyttat hemifrån och har inte nån skruvdragare till renoveringen av lägenheten.
-
20 jan 09:11 #14
År 2000 ändra de namn/knoppades av
Vilken lyx vardag att få arbeta med ett sådant verktyg, skulle verkligen förenkla hus fixet. Samt bättre storlek än stora 18v en har, svårt för dotter att använda den. -
Medlem · Västra götaland · 16 inlägg 20 jan 09:1120 jan 09:11 #15
Svar: År 2000
Är otroligt trött på min gamla maskin med sjukligt glapp i chucken..
En ny hade varit guld helt enkelt