Mikael_L
Som vi sa vid muck
"Nu är det slut med streck och stjärnor, nu går vi ut bland friska hjärnor". :)

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har nu fixat så att ikonen för bevakningar (stjärnan) uppe i högra hörnet kommer att synas för alla från och med inatt. Tack för att du laddade upp en bild @useless så att vi kunde upptäcka detta.

Du har helt rätt @BirgitS, vi hade ett liknande problem i höstas.
@useless @BirgitS och alla andra Firefox användare, syns bevakningsstjärnan nu?

• Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Japp, tack :)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Uppe till höger vid notiser mm skulle jag vilja ha en knapp till senaste också. Det är nog den knapp väg jag använder allra mest på forumet över huvud taget. Att nu måsta (iaf på paddan) behöva två tryckningar istället för en är ett klart steg bakåt enligt mig.

• Gilla
Anders243 och 3 till
  • Laddar…
Ja.

tveksamt tveksamt skrev:
Uppe till höger vid notiser mm skulle jag vilja ha en knapp till senaste också. Det är nog den knapp väg jag använder allra mest på forumet över huvud taget. Att nu måsta (iaf på paddan) behöva två tryckningar istället för en är ett klart steg bakåt enligt mig.
Du är inte ensam om att sakna ikon för senaste inläggen eller länken "Senaste" allttid tillgängligt högst upp. Vi måste lösa det på något sätt.

richardtenggren
Skulle hellre se senaste än deltagit, jag kollar bara senaste och bevakningar.

Kommer appen uppdateras med?

Mikael_L
Ja deltagit använder jag själv aldrig, ty det är till drygt 99 samma som bevakningar för mig, då jag ytterst sällan lägger ett ämne på bevakning (jag brukar nog oftare skriva något meningslöst i tråden och få den bevakad ... ;))
Men detta är säkerligen väldigt individuellt, det finns säkert användare som bevakar betydligt mer utan ha skrivit i tråden ifråga.

Japp, när jag till sist fick koll på vad stjärnan betydde så ... :oops:

Jag är också för förslaget att byta ut deltagit mot senaste om vi inte lyckas få till det på något annat sätt som att till exempel visa upp både första och andra raden när man scrollar uppåt i mobilen så som Google har börjat göra när man söker på bilder i mobilen.

@Marlen Eskilsson och @KnockOnWood och säkert några fler har tidigare föredragit deltagit framför bevakningar men sist jag frågade Marlen så berättade hon att hon liksom @MathiasS och många andra nästan helt har gått över till att använda Notiser istället.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Japp, när jag till sist fick koll på vad stjärnan betydde så ... :oops:
Det är svårt att hitta bra ikoner för bevakningar, deltagit och senaste. Helst ska ikonerna vara lika enkla att förstå som förstoringsglaset för sök och ringklockan för notiser.

BirgitS
Varför inte bara ta första bokstaven D för Deltagit osv. Man kan ju i alla fall inte gissa att ett ansikte betyder Deltagit utan man får hålla musen över för att se vad det är och då förhoppningsvis lära sig. Är det inte enklare att komma ihåg att om man vill till Deltagit ska man trycka på D:et än på ett ansikte?

Jag använder bara Senaste men det innebär också att det är den sidan jag har som bokmärke, så för mig spelar det ingen roll.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Som Birgit skriver så kanske ni kan ha en vit fylld cirkel med ett byggahus-grönt D respektive ett S i.

Skillnaden mellan deltagit och bevakningar för mig är att jag avföljer tex tävlingar och trådar som spårar ur med för många inlägg osv. Deltagit kan jag ju aldrig anpassa som jag kan med bevakningar.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Senaste istället för deltagit låter som ett utmärkt förslag.

S N och B låter också som bra ikoner.....

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Lyser klarare än Betlehems stjärna!

MathiasS MathiasS skrev:
Senaste istället för deltagit låter som ett utmärkt förslag.

S N och B låter också som bra ikoner.....
+1 på den

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.