420 456 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Z
zapy
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 87 inlägg
zapy
Renoveringsnovis
- Stockholm
- 87 inlägg
Tack för den utförliga förklaringen!Demmpa skrev:
Tror folk behöver bli varse om att funktionen finns, läser ju dock inte en majoritet av trådarna så är säkert fler som använder än inte!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 697 inlägg
Ett önskemål för kommande uppdatering är en omskalningsfunktion av för stora bilder, så att de slipper bli länkar istället för bilder.
@13th Marine menar du i citerade inlägg, som i inlägg 1861?
Som det här inlägget t ex:
https://www.byggahus.se/forum/threads/en-spaennande-lada.346740/
https://www.byggahus.se/forum/threads/en-spaennande-lada.346740/
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Oj, det var stora bilder som @Tolin80 har laddat upp. Större än 6 MB. Andra normalstora bilder brukar hamna på 2-3 MB.
Nåväl, storleken i sig ska inte vara något problem, vi tillåter bilder upp till 1 GB, tror problemet mer har att göra med vår "ImageMagick"-konfig som kanske inte klarar av att göra miniatyrer av så stora bilder.
Vi får undersöka och återkomma. Men nu har vi tagit semester så åtgärd får förmodligen vänta till i början av augusti.
Nåväl, storleken i sig ska inte vara något problem, vi tillåter bilder upp till 1 GB, tror problemet mer har att göra med vår "ImageMagick"-konfig som kanske inte klarar av att göra miniatyrer av så stora bilder.
Vi får undersöka och återkomma. Men nu har vi tagit semester så åtgärd får förmodligen vänta till i början av augusti.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 697 inlägg
Det var mest på förekommen anledning, ha en skön semester! =)
Byggnadsvårdare
· 3 509 inlägg
Hjälp! Nu mailbombar ni igen!
Ett tag löste ni det genom att skicka en samlad avisering, typ en gång om dagen. Nu kommer avisering för varje liten grej som händer i forumet hela tiden! Jag drunknar i mail! Tacksam om ni kan återgå till aviseringar som gruppar ihop dagens händelser i ett enda mail! Måste vara fler än jag som störs av detta!?
Ett tag löste ni det genom att skicka en samlad avisering, typ en gång om dagen. Nu kommer avisering för varje liten grej som händer i forumet hela tiden! Jag drunknar i mail! Tacksam om ni kan återgå till aviseringar som gruppar ihop dagens händelser i ett enda mail! Måste vara fler än jag som störs av detta!?
När det gäller den veckovisa uppsamlingsaviseringen har jag ett önskemål om ändring. Nu tar den med allt från när notisen skickas och en vecka tillbaka. Jag är oftast inne flera gånger per dag och får då en uppsamlingsnotis på de ämnen jag läst så sent som samma dag. Bättre då enligt mig att notisen innehåller olästa ämnen från en till åtta dagar tillbaka.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Det måste vara en bugg, bara ämnen som har oläst innehåll när mailet skickas ut ska inkluderas i samlingsmailet.
Nej, det är ingen bugg, det är som det ska. (men jag tycker det ska vara annorlunda 
)
Om jag läst samtliga bevakade ämnen två timmar innan samlingsnotisen skickas hinner det på dom två timmarna som går oftast skrivas i några av trådarna jag bevakar. Då får jag alltså notis för var och en av dessa trådar plus samlingsnotisen. Därför tycker jag att samlingsnotisen inte ska ta med det jag inte hunnit läsa under senaste dygnet, det tas i så fall med i nästa veckas notis.
)
Om jag läst samtliga bevakade ämnen två timmar innan samlingsnotisen skickas hinner det på dom två timmarna som går oftast skrivas i några av trådarna jag bevakar. Då får jag alltså notis för var och en av dessa trådar plus samlingsnotisen. Därför tycker jag att samlingsnotisen inte ska ta med det jag inte hunnit läsa under senaste dygnet, det tas i så fall med i nästa veckas notis.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag har iaf sju och en halv rad synlig från första början, när jag skriver så blir det fler rader,richardtenggren skrev:
Nio
Tio
Elva
Tolv
Tretton
Fjorton
Femton
Sexton
Sjutton
Arton hela rader synliga sedan döljs rader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg

