mexitegel mexitegel skrev:
...
Ryck upp dig nu KoW, du brukar ju kunna klämma ur dig konstruktiv kritik ;)
Bra idé! Ingen substanslös, ideologiskt grundad kritik, tack!
Låt oss lista upp förbättringarna i användargränssnittet
(GUI, Graphical User Interface som vi brukar säga)
1: ...
2: ...
3: ...

Och får vi se din lista nu?

mexitegel mexitegel skrev:
Tror i så fall att det är bättre att ta bort cirklarna och initialerna helt - är man helt ärlig så tillför de ju egentligen inget. Som i Freco´s inlägg här ovan så är det bara ett "F" i cirkeln - det ger ingen ledning om att det är Freco som skrivit det...
Tanken är väl att det ska tvinga folk till att lägga upp profilbilder. :D Det funkade på dig. Jag slår vad att om jag byter färg till illrosa kommer fler ladda upp.

• Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bra idé! Ingen substanslös, ideologiskt grundad kritik, tack!
Låt oss lista upp förbättringarna i användargränssnittet
(GUI, Graphical User Interface som vi brukar säga)
1: ...
2: ...
3: ...

Och får vi se din lista nu?
God natt! Nu ska jag sova. Har inte gjort så mycket av den varan det senaste dygnet.

• Gilla
sunqan och 5 till
  • Laddar…
Sant. Det har jag ju väldigt svårt att argumentera emot :D

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Martin_B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
God natt! Nu ska jag sova. Har inte gjort så mycket av den varan det senaste dygnet.
Du ser, du skulle ju ha låtit vara det gamla, så hade du ju fått sova som vanligt :D

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Martin_B
Varför är det sådär cirka 10 pixlar mellanrum mellan varje inläggsruta? Helt meningslöst och gör bara att man får scrolla ännu mer, plus att det ser rörigare ut också. Kan man inte åtminstone få ihop de ramarna helt så det bara är en skiljelinje, istället för två?

Det skulle inte bara spara plats och därmed minsta behovet av att scrolla (man ser fler inlägg/rader text samtidigt), utan det skulle också vara vilsammare för ögonen.

Det här blir nog bra efter lite intrimning!

Jag saknar i alla fall detta:

• Lista över anmälda problem så man vet vad som är anmält och "godkänt" som problem. Kanske rentav en omröstningslista så småningom så man kan rösta på det som saknas mest.
  • Listar jag senaste inlägg och klickar på den gråa textraden med hint "visa första olästa inlägg" så gör den inte alltid det utan visar något annat inlägg, lite oklart vilket. (desktop). Funktionen kanske gör rätt men den känns "konstig" för mig.
  • Egna avatarer borde nog inte klippas till en rund cirkel. Jag tror det skulle bli mindre "pluppigt" om de fick vara fyrkantiga som tidigare.
  • Jag vill också ha ett "brett" läge för desktop. Inte jättebrett men säg 50% bredare än det är just nu.
  • Postar jag ett svar och trycker "Mer" fick jag tidigare se gjorda inlägg med enklare formattering nedanför editfönstret. Det verkar vara borta, och det är illa, för det var ju så jag gjorde för att se om någon annan hade svarat medan jag skrev...

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Martin_B
OBS! Glöm inte trycka på bakåtknappen efter ni har tryckt på bilderna, annars tror ni att ni är på forumsidan och fattar inte varför knapparna ej funkar! :D haha

Jag tänker så här, att istället för detta:
Skärmdump av ett diskussionsforum med inläggslistor, menyer och sidnavigering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle det se ut så här:
Skärmdump av ett användargränssnitt för ett diskussionsforum med öppna inlägg och kommentarer.
Skapa konto

Och då skulle man spara plats och det skulle se renare ut med, mer vilsamt för ögonen, tror jag.

• Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Och var tusan hittar jag sök-knappen samt förhandsgranska inlägg?

Tänkte precis söka på hur man förhandsgranskar i denna tråd, men hittar ju inte ens sök funktionen :D

Vet inte om någon skrivit tidigare i tråden om detta ? Men hos mig funkar inte senaste inlägg på startsidan. Uppdateras inte Mycket irriterande.

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Varför är avataren egentligen rund, förutom att det kanske känns "fräscht" och "modernt" ? En kvadratisk tar inte mer skärmplats men skulle visa hela 30% mer av bilden.

Hjärnan är också funtad så att den lättare uppfattar en kantig bild, då en rund inte har några referenser för hjärnan att "låsa". Nu är det som att se genom ett nyckelhål, och kommer även vara det även om avataren var större så länge den är just rund.

Om det är en sida som kommer flytta sig (vilket det blir, då man numera mer än någonsin måste skrolla hela tiden) kommer hjärnan behöva betydligt längre tid för att "få ordning" på de runda objekten med innehåll jämfört med kantiga varje gång de rör sig. Ibland kör jag därför pgUp/Dn istället för att skrolla (jag talar nu om PC ;-).

Som sagt - bara för att man KAN göra på något sätt är det inte säkert det är BRA. Brottas själv med det dagligen, då det brukar vara ingenjörens största problem....

• Gilla
jac och 5 till
  • Laddar…
I förra versionen fanns en inställningsmöjlighet att välja hur långa inlägg man ville visa per sida.

Är den borttagen?

Sedan använde jag mig mycket av direktlänken "Bevakningar" (nu "följer"), men den har tyvärr blivit lite mer gömd.

Snyggare sida!

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
R RoBo skrev:
funkar inte senaste inlägg på startsidan. Uppdateras inte Mycket irriterande.
Samma här..
Skärmdump av diskussionsforumets sida med lista över senaste inlägg och diskussionstrådar.
Skapa konto

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Går inte klicka på senaste inlägg heller, händer ingenting..

harry73
Jag tror att nya gillningar inte räknas upp längre i totalen. Just nu har jag 1832 gillningar. testa gärna att genom att gilla inlägget och kolla om siffran ändras.
Jag hoppas att jag har rätt annars är detta den värsta gilla fiskningen jag var med om :oops:

Tja, den verkar funka i alla fall , så ni kan sluta gilla (så bra var inlägget ändå inte :)

Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.