403 056 läst ·
5 439 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Bra idé! Ingen substanslös, ideologiskt grundad kritik, tack!mexitegel skrev:
Låt oss lista upp förbättringarna i användargränssnittet
(GUI, Graphical User Interface som vi brukar säga)
1: ...
2: ...
3: ...
Och får vi se din lista nu?
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Tanken är väl att det ska tvinga folk till att lägga upp profilbilder.mexitegel skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
God natt! Nu ska jag sova. Har inte gjort så mycket av den varan det senaste dygnet.KnockOnWood skrev:
Varför är det sådär cirka 10 pixlar mellanrum mellan varje inläggsruta? Helt meningslöst och gör bara att man får scrolla ännu mer, plus att det ser rörigare ut också. Kan man inte åtminstone få ihop de ramarna helt så det bara är en skiljelinje, istället för två?
Det skulle inte bara spara plats och därmed minsta behovet av att scrolla (man ser fler inlägg/rader text samtidigt), utan det skulle också vara vilsammare för ögonen.
Det skulle inte bara spara plats och därmed minsta behovet av att scrolla (man ser fler inlägg/rader text samtidigt), utan det skulle också vara vilsammare för ögonen.
Det här blir nog bra efter lite intrimning!
Jag saknar i alla fall detta:
Jag saknar i alla fall detta:
- Lista över anmälda problem så man vet vad som är anmält och "godkänt" som problem. Kanske rentav en omröstningslista så småningom så man kan rösta på det som saknas mest.
- Listar jag senaste inlägg och klickar på den gråa textraden med hint "visa första olästa inlägg" så gör den inte alltid det utan visar något annat inlägg, lite oklart vilket. (desktop). Funktionen kanske gör rätt men den känns "konstig" för mig.
- Egna avatarer borde nog inte klippas till en rund cirkel. Jag tror det skulle bli mindre "pluppigt" om de fick vara fyrkantiga som tidigare.
- Jag vill också ha ett "brett" läge för desktop. Inte jättebrett men säg 50% bredare än det är just nu.
- Postar jag ett svar och trycker "Mer" fick jag tidigare se gjorda inlägg med enklare formattering nedanför editfönstret. Det verkar vara borta, och det är illa, för det var ju så jag gjorde för att se om någon annan hade svarat medan jag skrev...
OBS! Glöm inte trycka på bakåtknappen efter ni har tryckt på bilderna, annars tror ni att ni är på forumsidan och fattar inte varför knapparna ej funkar!
haha
Jag tänker så här, att istället för detta:
Skulle det se ut så här:
Och då skulle man spara plats och det skulle se renare ut med, mer vilsamt för ögonen, tror jag.
Jag tänker så här, att istället för detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle det se ut så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och då skulle man spara plats och det skulle se renare ut med, mer vilsamt för ögonen, tror jag.
Varför är avataren egentligen rund, förutom att det kanske känns "fräscht" och "modernt" ? En kvadratisk tar inte mer skärmplats men skulle visa hela 30% mer av bilden.
Hjärnan är också funtad så att den lättare uppfattar en kantig bild, då en rund inte har några referenser för hjärnan att "låsa". Nu är det som att se genom ett nyckelhål, och kommer även vara det även om avataren var större så länge den är just rund.
Om det är en sida som kommer flytta sig (vilket det blir, då man numera mer än någonsin måste skrolla hela tiden) kommer hjärnan behöva betydligt längre tid för att "få ordning" på de runda objekten med innehåll jämfört med kantiga varje gång de rör sig. Ibland kör jag därför pgUp/Dn istället för att skrolla (jag talar nu om PC ;-).
Som sagt - bara för att man KAN göra på något sätt är det inte säkert det är BRA. Brottas själv med det dagligen, då det brukar vara ingenjörens största problem....
Hjärnan är också funtad så att den lättare uppfattar en kantig bild, då en rund inte har några referenser för hjärnan att "låsa". Nu är det som att se genom ett nyckelhål, och kommer även vara det även om avataren var större så länge den är just rund.
Om det är en sida som kommer flytta sig (vilket det blir, då man numera mer än någonsin måste skrolla hela tiden) kommer hjärnan behöva betydligt längre tid för att "få ordning" på de runda objekten med innehåll jämfört med kantiga varje gång de rör sig. Ibland kör jag därför pgUp/Dn istället för att skrolla (jag talar nu om PC ;-).
Som sagt - bara för att man KAN göra på något sätt är det inte säkert det är BRA. Brottas själv med det dagligen, då det brukar vara ingenjörens största problem....
I förra versionen fanns en inställningsmöjlighet att välja hur långa inlägg man ville visa per sida.
Är den borttagen?
Sedan använde jag mig mycket av direktlänken "Bevakningar" (nu "följer"), men den har tyvärr blivit lite mer gömd.
Snyggare sida!
Är den borttagen?
Sedan använde jag mig mycket av direktlänken "Bevakningar" (nu "följer"), men den har tyvärr blivit lite mer gömd.
Snyggare sida!
Jag tror att nya gillningar inte räknas upp längre i totalen. Just nu har jag 1832 gillningar. testa gärna att genom att gilla inlägget och kolla om siffran ändras.
Jag hoppas att jag har rätt annars är detta den värsta gilla fiskningen jag var med om
Tja, den verkar funka i alla fall , så ni kan sluta gilla (så bra var inlägget ändå inte
Jag hoppas att jag har rätt annars är detta den värsta gilla fiskningen jag var med om
Tja, den verkar funka i alla fall , så ni kan sluta gilla (så bra var inlägget ändå inte
Redigerat: