Jag har en gjuten inomhuspool i mitt hus som aldrig tagits i bruk. Den används idag som förråd och det finns en dörr uppskuren i en sidan. Nu skulle jag vilja fräscha upp den en aning.
Golvet i ”poolen” är ojämt cementgolv och därför nästan omöjligt att städa på ett vettigt sätt. Det lutar ca 20-25 Cm från grundaste delen till djupaste.
Jag tänker att antingen:
1) spackla det lite lutande men så man får en jämn (lutande, men städbar) yta.
2) gjuta/spackla i två jämna vågräta ytor på olika höjder, då sannolikt med ca 10-15 Cm höjdskillnad.
Skulle behöva lite hjälp med att förstå hur man enklast gör och vad som vettigast (och i fallet nr 2, vilket material man bör använda för att höja golvet 10-15 Cm så allt kommer i våg i de två höjderna)
Tacksam för all input och hjälp