3 648 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Nu säljer kocken lägenheten från Husdrömmar
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
I februari fick vi ta del av när 21-åriga kocken Alica inredde en råvind i Göteborg. Nu har hon lagt ut den till försäljning.
Du kan läsa blogginlägget här: Nu säljer kocken lägenheten från Husdrömmar
Du kan läsa blogginlägget här: Nu säljer kocken lägenheten från Husdrömmar
Kan inte släppa tanken på vilket jobb det blir den dagen ugnen går sönder och man måste boka lyftkran för att få ut den igen. Men det kanske hade behövts oavsett om det varit en vanlig ugn och då var det kanske lika bra att gå all in. 
Det var den första tanken jag hade här också, att ugnen kommer att bli ett elände att byta. Andra tanken är att lägenheten kanske inte blir så lättsåld, detta då det var rätt många udda designval.C CattenJansson skrev:
Vissa av er kan inte släppa tanken på den dag ugnen behöver bytas. Jag kan inte släppa tanken på takterrassen som hon fick bygga. Hade jag bott i lägenheten under hade jag kämpat för att hon inte skulle få ta hål i taket och skapa en platt yta som garanterat kommer skapa problem i framtiden med läckage. Bara en tanke.
troligen kommer nog taket bredvid få problem innan hennes golv får.. (det är nygjort enligt dagens standard och regelverk - får man väl förutsätta iaf).M Magnumzzz skrev:Vissa av er kan inte släppa tanken på den dag ugnen behöver bytas. Jag kan inte släppa tanken på takterrassen som hon fick bygga. Hade jag bott i lägenheten under hade jag kämpat för att hon inte skulle få ta hål i taket och skapa en platt yta som garanterat kommer skapa problem i framtiden med läckage. Bara en tanke.
Allt med boenden är ju "har man tur eller har man otur" .. man ska räkna med att allt går sönder och börjar läcka.. så man har budget att klara av att laga det (oavsett om det är nytt eller gammalt).
Man vet ju aldrig.. precis som man inte vet om man kommer överleva dagen! Allt i livet är ett risktagande.. och har man otur.. har man :/
Det går ju att montera isär och även såga, så att få ut den går ju.C CattenJansson skrev:
Skall man däremot ha upp en ny ugn med samma mått är ju lite problematiskt.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 316 inlägg
Klicka här för att svara