Hur har det gått?
Skickade du in analys för offert på vattenfilter eller?

Har själv problem med diverse, liknande dina. Skickade in min analys och begärde offerter från 10 företag och trodde det bara skulle vara att välja och vraka sedan.
MEN jag fick ju alla möjliga OLIKA svar och råd om filter. :confused::eek::o I alla prisklasser oxå.

Nu tänkte jag försöka reda ut och välja filter själv.......säljare är ju alltid säljare dvs de har den "bästa" lösningen.

Y
Jag hade enbart mailkontakt med vattenfilter.com.

Jag gjorde inte mina analyser via dem utan via det företaget som alla kommuner hänvisar till bara för att vara säker på att inte hamna i en samarbetsfälla mellan analytiker och filtersäljare.

Efter min första analys knappade jag in all info på vattenfilters forumlär, så sände de tillbaka svar vad de gav för råd. De låg inte på och ville sälja filter pang på utan gav faktiskt seriösa kommentarer om min analys... Jag ställde allt många frågor, vände och vred, jag ville köpa fler produkter än vad de erbjöd... Istället för köpa UV-filter så rådde de mig då att göra klorin-saneringen istället..

Och mycket riktigt, jag spolade ren brunnen, hällde i klorin, och gjorde ny analys och sände till filter-firman och de sa bara rakt av att jag behöver inget filter alls längre... från att tidigare ha behövt 2st...

Så jag slapp 18000kr för två filter samt ja, runt 1000kr i årlig driftskostnad tack vare de ingreppen som filtersäljaren rådde till...

Är väl egentligen lite skeptisk, har inte vågat dricka vattnet än, haha, jag måste glömma hur det sågut innuti tanken... Överväger att köpa en ny hydrofor, vilket filtersäljaren inte sålde dessvärre... Kanske göra ett nytt test lite längre fram för att se om något mer har hänt, det är ju inte så bra att vattnet är så stillastående som det är nu då jag bara använder det till toan...

Hur som helst, kanonbra mailkontakt där de svarar på det mesta man klurar på...

Lycka till ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.