3 634 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Fått offert på flytspackling, spackling, montering våtrumsmatta. Rimligt?
Sitter och planerar renovering av badrummet inom snar framtid och har fått in en offert på jobbet.
Jag själv kommer riva allt, samt flytta golvbrunn till dusch och montera upp nya gipsskivor. Sen tar dom över och flytspacklar golvet med fall, spacklar väggarna? samt monterar våtrumsmatta på golv och väggar.
Tycker det mesta ser bra ut, men reagerar lite över priset för spacklingen på väggarna efter att jag monterat gipsskivorna. Det är nästan en fjärdedel av totalkostnaden efter rot, kan det verkligen ta så lång tid att spackla väggarna? En som jobbar med det dagligen kan ju knappast ta nämnvärt lång tid för att spackla 4 väggar där rummets mått är 207x167cm samt höjd 247cm. Vad tycker ni, bör jag ifrågasätta detta, eller är det ett rimligt pris?
Jag själv kommer riva allt, samt flytta golvbrunn till dusch och montera upp nya gipsskivor. Sen tar dom över och flytspacklar golvet med fall, spacklar väggarna? samt monterar våtrumsmatta på golv och väggar.
Tycker det mesta ser bra ut, men reagerar lite över priset för spacklingen på väggarna efter att jag monterat gipsskivorna. Det är nästan en fjärdedel av totalkostnaden efter rot, kan det verkligen ta så lång tid att spackla väggarna? En som jobbar med det dagligen kan ju knappast ta nämnvärt lång tid för att spackla 4 väggar där rummets mått är 207x167cm samt höjd 247cm. Vad tycker ni, bör jag ifrågasätta detta, eller är det ett rimligt pris?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är ju helt sinnesjukt mycket billigare med våtrumsmatta än kakel/klinker. Och vi tycker numera att det går att göra det snyggare med matta då man kan få den i princip vilken design som helst. Samt mycket mycket enklare att hålla rent då man slipper fogarna. Men smaken är ju som baken, så dom som inte gillar matta får helt enkelt betala merJLyck skrev:
Låter rimligt mycket jobb ligger bakom samt att material är dyrt.Grillen skrev:
Sitter och planerar renovering av badrummet inom snar framtid och har fått in en offert på jobbet.
[bild]
Lutspackling reagera jag också på..J Jörgen Ö skrev:
Men du har nog rätt, alla rader börjar med stor bokstav, utom "spackling vägg" så den raden har nog bara blivit något galet med
Klicka här för att svara