180 413 läst ·
688 svar
180k läst
688 svar
Fått kohage runt 3 delar av huset. Lagar,regler? Vad gäller??
Vem bryr sej om TS privatliv? Det är inte mer intressant än att nötdjuren går nakna.P pmd skrev:
Det viktiga är att folk inte inbillar sej att de kan kräva nått på mark de inte äger.
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 889 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 889 inlägg
Orkar inte läsa schiiten längre efter första 100 inläggen. Tråden känns som hittepå för att skapa spinn åt BH. Så mycket felaktigheter och rena dumheter. Inga kor i Sverige går utomhus vintertid. Det kan lukta lite grand ca 20 meter om vinden ligger på och det från korna, inte från komockor. Kor är jättetrevligt sällskap och äter upp allt gräsklipp, häckklipp som ni då slipper kompostera. Finns regler för t ex hästhållning kring bostadshus pga allergier, kolla hos miljöförvaltningen. End of discussion. Mvh Kolerisk.
Hade en granne för några årsedan som odlade Jordgubbar...F fribygg skrev:
Kände mig fruktansvärt kränkt.
Jag älskar jordgubbar men kan dö om jag äter för att jag är så allergisk.
Anmälde grannen för mordhot sen hällde jag diesel på helöa tomten för säkerhets skull.
Fattar inte hur han kunde göra så mot mig och odla nåt jag kan dö utav.. sjukt egentligen när man tänker efter vilka männsikor det finns runtomkring oss..
Eh.. nej. Några förändringar har inte skett. Tomten och dess användning är intakt. Vad jag har förstått så har inte bonden några invändningar mot att TS satt altan, grillar, badtunna och studsmatta 2,5 meter från tomtgräns?Ann-lousa skrev:
Vad var och en tycker är knappast så värst relevant här utan vidare. Eftersom vi alla har olika åsikter om det mesta så regleras förhållanden mellan fastighetsägare av lagar. Vilka lagar vill du hänvisa till som stöd för din åsikt att det inte är OK?I Imosch skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
finns kor som går ute på vinternEriksgatan skrev:
Orkar inte läsa schiiten längre efter första 100 inläggen. Tråden känns som hittepå för att skapa spinn åt BH. Så mycket felaktigheter och rena dumheter. Inga kor i Sverige går utomhus vintertid. Det kan lukta lite grand ca 20 meter om vinden ligger på och det från korna, inte från komockor. Kor är jättetrevligt sällskap och äter upp allt gräsklipp, häckklipp som ni då slipper kompostera. Finns regler för t ex hästhållning kring bostadshus pga allergier, kolla hos miljöförvaltningen. End of discussion. Mvh Kolerisk.
Med faktist.
Kött djur och highland Carle brukar va ute på vinter .