P
I Imosch skrev:
Sånt här kan göra mig så sjukt upprörd. Att folk inte fattar eller respekterar andra människors privatliv
Folk? Det är väl kor som står och blänger på TS när han badar i sitt utomhusbadkar och därmed inte respekterar hans privatliv?

• Gilla
Sverker Abrahamsson och 2 till
  • Laddar…
P
I Imosch skrev:
Så att sätta upp en hage där korna vill vara som mest är 3m från deras uteplats? Är det ok
Varför skulle det inte vara OK?

• Gilla
Mammaberg och 3 till
  • Laddar…
P
Jag har visserligen läst hela tråden, men har glömt allt jag har läst i den.

Är det någon som har upptäckt att TS räknade fel på 30x30?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
RompisKompis och 12 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Folk? Det är väl kor som står och blänger på TS när han badar i sitt utomhusbadkar och därmed inte respekterar hans privatliv?
Vem bryr sej om TS privatliv? Det är inte mer intressant än att nötdjuren går nakna.
Det viktiga är att folk inte inbillar sej att de kan kräva nått på mark de inte äger.

• Gilla
Mammaberg och 7 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Jag har visserligen läst hela tråden, men har glömt allt jag har läst i den.

Är det någon som har upptäckt att TS räknade fel på 30x30?
nämen, va säger du!! på den jäveln... :rofl::crysmile:

• Haha
Mammaberg
  • Laddar…
Nissens
L Lövborgen skrev:
Nu köptes ju tomten av den som äger marken där kossorna nu går och betar, så nog pratades det med markägaren.
Va?

Eriksgatan
Orkar inte läsa schiiten längre efter första 100 inläggen. Tråden känns som hittepå för att skapa spinn åt BH. Så mycket felaktigheter och rena dumheter. Inga kor i Sverige går utomhus vintertid. Det kan lukta lite grand ca 20 meter om vinden ligger på och det från korna, inte från komockor. Kor är jättetrevligt sällskap och äter upp allt gräsklipp, häckklipp som ni då slipper kompostera. Finns regler för t ex hästhållning kring bostadshus pga allergier, kolla hos miljöförvaltningen. End of discussion. Mvh Kolerisk.

Myrstacken
F fribygg skrev:
Vem bryr sej om TS privatliv? Det är inte mer intressant än att nötdjuren går nakna.
Det viktiga är att folk inte inbillar sej att de kan kräva nått på mark de inte äger.
Hade en granne för några årsedan som odlade Jordgubbar...
Kände mig fruktansvärt kränkt.
Jag älskar jordgubbar men kan dö om jag äter för att jag är så allergisk.
Anmälde grannen för mordhot sen hällde jag diesel på helöa tomten för säkerhets skull.
Fattar inte hur han kunde göra så mot mig och odla nåt jag kan dö utav.. sjukt egentligen när man tänker efter vilka männsikor det finns runtomkring oss..

• Haha
  • Gilla
Sadelmakare och 4 till
  • Laddar…
Ann-lousa Ann-lousa skrev:
Sedan märkligt att man passar på när de är på semestrr att lägga stängsel och märkligt attman inte informerat dem överhuvudtaget, i vanliga fall INFORMERAR man närmsta granne för eventuella förändringar på sin tomt.
Eh.. nej. Några förändringar har inte skett. Tomten och dess användning är intakt. Vad jag har förstått så har inte bonden några invändningar mot att TS satt altan, grillar, badtunna och studsmatta 2,5 meter från tomtgräns?

• Gilla
1
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför skulle det inte vara OK?
varför skulle det vara ok? Lätt att säga så när det inte gäller en själv

P pmd skrev:
Du är lustig du

P
I Imosch skrev:
Du är lustig du
Tur för TS att det inte skulle vara tjurar där..
fy fan för att behöva jämföra vem som har störst pung konstant.. :crysmile:
troligen förlorat fall iom att man redan börjat gnälla.. :cool:;)

• Haha
Sverker Abrahamsson
  • Laddar…
P
I Imosch skrev:
varför skulle det vara ok? Lätt att säga så när det inte gäller en själv
Vad var och en tycker är knappast så värst relevant här utan vidare. Eftersom vi alla har olika åsikter om det mesta så regleras förhållanden mellan fastighetsägare av lagar. Vilka lagar vill du hänvisa till som stöd för din åsikt att det inte är OK?

• Gilla
Sverker Abrahamsson och 3 till
  • Laddar…
H
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Orkar inte läsa schiiten längre efter första 100 inläggen. Tråden känns som hittepå för att skapa spinn åt BH. Så mycket felaktigheter och rena dumheter. Inga kor i Sverige går utomhus vintertid. Det kan lukta lite grand ca 20 meter om vinden ligger på och det från korna, inte från komockor. Kor är jättetrevligt sällskap och äter upp allt gräsklipp, häckklipp som ni då slipper kompostera. Finns regler för t ex hästhållning kring bostadshus pga allergier, kolla hos miljöförvaltningen. End of discussion. Mvh Kolerisk.
finns kor som går ute på vintern
Med faktist.
Kött djur och highland Carle brukar va ute på vinter .

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
P
alla mjölkdjur kan och får vara ute året om.
Det krävs dock ett liggstall där djuren kan komma och gå som de vill och är skyddade emot väder och vind.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.