Byggahus.se

Fått hyra garage men orolig

1. K
    Husägare · Nivå 13
    Du har en väldigt insiktsfull pappa.:rofl:

2. K
    Husägare · Nivå 13
    Fast jag har inte jämfört asbest med hiv. Jag har ifrågasatt, eller undrat lite, om rädslan för asbest verkligen är relevant.

3. V
    Medlem · Nivå 7
    Jag tycker det ser ut som plastfärg på kalkputs eller liknande. Jag har aldrig hört att det skall vara ett av de material man ska se upp med gällande asbest.

Asbest är väl vanligast i rörisolering, speciellt böjar, fix, plastmattor och limmet under, ventilationskanaler och annan eternit. De sakerna tar jag det lite försiktigare med om jag skall riva och eventuellt skickar prov på det jag är osäker på.

4. emil.z800
    Medlem Nivå 1
    Har glömt bifogat bild på ullen.
    Är den inte lite väl mörk?

5. useless
    Självbyggare · Nivå 24
    • Laddar…
  6. emil.z800
    Medlem Nivå 1
  7. S
    Medlem · Nivå 13
    släpp det där nu..........skulle det var asbest i vanlig träullit eller puts så skulle det ha skett en enorm saneringsvåg i värt land då var och varannan 60-70tals fastighet använde det i tak och dylikt i källarutrymmen.
    Det skulle dock inte förvåna mig ett dugg om de hittar spår av asbest i det iallafall. Det kan man som sagt hitta i en skopa andningsluft också. De lever ju som sagt på att hitta asbest och att föda saneringsfirmorna.

8. M
    Medlem · Nivå 10
    Om du vill stilla ditt sinne ta ut en bit och skicka på analys. Finns många ställen som analyserar för relativ låg kostnad.

Om det fanns asbest så vet du och kan fundera vidare därefter...

9. Staffan2000
    Medlem · Nivå 15
    Bra idé!
    Sedan kan du vända dig om och titta in i granngaraget. -Finns det inte något misstänkt i det bortre hörnet om man pillar lite grann. -Var gömde han nyckeln?
    Och förresten. Förra veckan såg jag en...

Ts.
    Lyd en vis man. -Sluta upp med att FJOLLA DIG:D.