2 378 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Fått en gammal blandare vid köp av ny?
Ser inte riktigt problemet.B Boende45 skrev:
Om det är ett returexemplar så är det väl lämpligast att spara den till någon kund som efterfrågar en liknande blandare, föreslå den modellen och sen montera den utan att säga att den tidigare varit hos någon annan.
Menar, om det inte ens går att avgöra på blandaren okulärt eller funktionsmässigt ifall den är aldrig använd eller använd en ynka gång, så ser jag inget fel i att bara smäcka upp den och ta ett pris för den som man i alla inte går med förlust på.
Jag beskriver Internethandel, inte utförare av tjänster.T tompaah7503 skrev:Ser inte riktigt problemet.
Om det är ett returexemplar så är det väl lämpligast att spara den till någon kund som efterfrågar en liknande blandare, föreslå den modellen och sen montera den utan att säga att den tidigare varit hos någon annan.
Menar, om det inte ens går att avgöra på blandaren okulärt eller funktionsmässigt ifall den är aldrig använd eller använd en ynka gång, så ser jag inget fel i att bara smäcka upp den och ta ett pris för den som man i alla inte går med förlust på.
Jag har säkert fått returex ett 10-tal ggr vid köp på internet.
Är verkligen många firmor i VVS, el och verktyg så väldigt små att de inte har möjlighet att ta en 30% nedsättning av en returvara? Vilka firmor är dessa och hur många handlar egentligen där? Tänker att det inte direkt handlar om elbutik.se, RInkaby Rör eller liknande som du menar här.B Boende45 skrev:
Nej, och du borde förstå att jag inte påstår att en internetbutik inte klarar av att ta förlusten av EN (1) retur!T tompaah7503 skrev:
Eftersom köparen har rätt att returnera en vara inom 14 dagar får naturligtvis en internetbutik ett stort antal returer. Många sätter i system att prova varan hemma och om den inte passar, har fel design etc så skickar man tillbaka dn.
Jag bestämde mig för att kontakta återförsäljaren med mina tankar kring detta i alla fall så får vi se vad det landar i.
Jag finner det intressant att det finns så många olika tankar om hur petig man är med vad man får levererat och vad man kan förvänta sig!
Jag finner det intressant att det finns så många olika tankar om hur petig man är med vad man får levererat och vad man kan förvänta sig!
Klicka här för att svara