3 308 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Fått anbud garagebygge
Har i dagarna fått in anbud på ett garagebygge 6,5*7,5 som jag vill ha gjort innan hösten
I anbudet ingår ej:
Isoleringar
Målning
Golvbehandling
Portar
Installationer
Återställning av gräsytor buskar m.m
Slutstädning(vi grovstädar)
Det dom ska göra är
-Gräva för plattan och gjuta den
-Bygga upp och göra allt utv utom färdigmålning
-Sätta in 4 fönster
-Sätta upp innertaket
Själv så fixar jag resten inv, drar in el, köper å monterar portar (2st)
färdigmålar utv
Tyckte det lät lite mycket när jag såg att dom ville ha 455000kr för jobbet ??
Vad tycker ni ? är det rimligt ?
I anbudet ingår ej:
Isoleringar
Målning
Golvbehandling
Portar
Installationer
Återställning av gräsytor buskar m.m
Slutstädning(vi grovstädar)
Det dom ska göra är
-Gräva för plattan och gjuta den
-Bygga upp och göra allt utv utom färdigmålning
-Sätta in 4 fönster
-Sätta upp innertaket
Själv så fixar jag resten inv, drar in el, köper å monterar portar (2st)
färdigmålar utv
Tyckte det lät lite mycket när jag såg att dom ville ha 455000kr för jobbet ??
Vad tycker ni ? är det rimligt ?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Mitt garage har kostar halva den summan. Inkl isolering, el, fönster, portar osv samt ett fullhöjdsloft (52graders taklutning)
Älvsbyhus tar ca 170k för att bygga isolerat dubbelgarage exklusive målning när man beställer hus.
Inte direkt top of the line, men jämför lite med priset.
https://www.alvsbyhus.se/hus/dubbelgarage-och-forrad-f30/
Inte direkt top of the line, men jämför lite med priset.
https://www.alvsbyhus.se/hus/dubbelgarage-och-forrad-f30/
För jämförelse:
Vi har en offert för utbyggnad av ett garage med 17 kvm; grävning, isolerad platta, oisolerade väggar (3st), dörr, utbyte av befintlig slagport till elektrisk takskjutport, utbyte av befintlig gångdörr, utbyte av delar av befintligt tak, läggning av papptak över hela garaget, brädklä utbyggnad och befintligt garage ca 17 lpm, vi har fått ett pris på ca 130kkr.
Vi har en offert för utbyggnad av ett garage med 17 kvm; grävning, isolerad platta, oisolerade väggar (3st), dörr, utbyte av befintlig slagport till elektrisk takskjutport, utbyte av befintlig gångdörr, utbyte av delar av befintligt tak, läggning av papptak över hela garaget, brädklä utbyggnad och befintligt garage ca 17 lpm, vi har fått ett pris på ca 130kkr.
Ja Spett å Slägga det var ju inte så dyrt men inte heller tip top 
Väntar på att få in 4 anbud till inom nån vecka så får se vad det blir, kan ju inte iaf betala 455k sen tillkommer det ca 60k för isolering/väggar/portar. kan ju inte bygga ett garage för över en halv mille :wow:
Väntar på att få in 4 anbud till inom nån vecka så får se vad det blir, kan ju inte iaf betala 455k sen tillkommer det ca 60k för isolering/väggar/portar. kan ju inte bygga ett garage för över en halv mille :wow:
Klicka här för att svara