Har i dagarna fått in anbud på ett garagebygge 6,5*7,5 som jag vill ha gjort innan hösten

I anbudet ingår ej:
Isoleringar
Målning
Golvbehandling
Portar
Installationer
Återställning av gräsytor buskar m.m
Slutstädning(vi grovstädar)

Det dom ska göra är

-Gräva för plattan och gjuta den
-Bygga upp och göra allt utv utom färdigmålning
-Sätta in 4 fönster
-Sätta upp innertaket

Själv så fixar jag resten inv, drar in el, köper å monterar portar (2st)
färdigmålar utv

Tyckte det lät lite mycket när jag såg att dom ville ha 455000kr för jobbet ??

Vad tycker ni ? är det rimligt ?

9333kr / kvadratmeter

S
Låter inte som dom är så sugna på jobbet kanske? Tokdyrt var det iaf.

Mitt garage har kostar halva den summan. Inkl isolering, el, fönster, portar osv samt ett fullhöjdsloft (52graders taklutning)

Väldigt dyrt

Mikael_L
Nästan så man tror det är första april. :x

Ska kontakta dom i morgon å höra hur dom räknat i timmar å material kostnaderna.......dom får iaf backa mycket om dom vill göra jobbet

För jämförelse:
Vi har en offert för utbyggnad av ett garage med 17 kvm; grävning, isolerad platta, oisolerade väggar (3st), dörr, utbyte av befintlig slagport till elektrisk takskjutport, utbyte av befintlig gångdörr, utbyte av delar av befintligt tak, läggning av papptak över hela garaget, brädklä utbyggnad och befintligt garage ca 17 lpm, vi har fått ett pris på ca 130kkr.

Ja Spett å Slägga det var ju inte så dyrt men inte heller tip top :)

Väntar på att få in 4 anbud till inom nån vecka så får se vad det blir, kan ju inte iaf betala 455k sen tillkommer det ca 60k för isolering/väggar/portar. kan ju inte bygga ett garage för över en halv mille :wow:

Så länge det inte är katastrofala markförhållanden med mycket sprängning osv. så var det extremt dyrt.

Det är ju trots allt minst 1/3 av materialkostnaden kvar med portar, färg, isolering el mm.

Mikael_L
Mackkan skrev:
Det är ju trots allt minst 1/3 av materialkostnaden kvar med portar, färg, isolering el mm.
Och till färdigt garage, halva jobbet kvar också! :x

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.